English

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره نهم:

توسعه علمی در سازمان انرژی اتمی مدیون دکتر صالحی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره نهم گفت: توسعه علمی در سازمان انرژی اتمی، راه اندازی شتابگر ملی در قزوین و پیشرفت علمی در استان قزوین مدیون دکتر صالحی است.

توسعه علمی در سازمان انرژی اتمی مدیون دکتر صالحی است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد روز سه شنبه در مراسم تجلیل و تکریم از دکتر علی اکبر صالحی و رونمایی از کتاب صالح فرزانه که در محل علوم پزشکی قزوین برگزار شد اظهار کرد: اسلام دین علم و دانش است و اگر امروز توانستیم در دنیا پرافتخار و با صلابت باشیم ناشی از اقتدار نظامی ما که ناشی از اقتدار علمی ما است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: اقتدار علمی کشور امروز سبب شده ایران در جمع کشورهای برتر علمی جهان قرار گیرد که این موفقیت را مدیون رهبری امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب هستیم.

وی بیان کرد: راهنمایی امام راحل و رهبری بی مانند رهبر فرزانه انقلاب سبب شده است تا با مدیریت درست انقلاب بزرگ علمی در ایران رخ دهد.

نایب رئیس مجلس نهم تصریح کرد: دکتر صالحی از شخصیت هایی هستند که در ایجاد این انقلاب علمی نقش برجسته ای داشتند و به عنوان نخستین رئیس دانشگاه صنعتی شریف نخستین رشته های دکتری در این دانشگاه را راه اندازی کردند و امروز دکتر علی محمدی در اولین مرحله جذب دانشجو در مقطع دکتری در دانشگاه صنعتی شریف وارد این دانشگاه شدند و افتخار ما هستند.

وی گفت: دکتر صالحی علاوه بر این که شخصیت برجسته و تراز اول علمی کشور هستند به عنوان یک مدیر در توسعه کشور نقش اساسی داشته است.

نایب رئیس مجلس نهم خاطرنشان کرد: توسعه علمی قزوین و سازمان انرژی اتمی کشور مدیون مدیریت و تلاش علمی و مدیریتی ایشان و شاگردانش است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: تبدیل دانش در کشورهای جهان سوم غیر ممکن نیست ولی دانش دانشمندان تا امروز به سرمایه و دانش کشورهای جهان سوم و پیشرفته تبدیل نشده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این که به دانش هسته ای دست یافته ایم همچنین توانستیم دانش را در کوتاه ترین زمان ممکن به فناوری تبدیل کنیم که ارزشمند است.

نایب رئیس مجلس نهم یادآورشد: زمانی که برای ارایه اورانیوم با غنای 20 درصد تعیین کرده بودند حدود ۲.۵ سال بود ولی در کمتر از دو سال دانشمندان ما اورانیوم 20 درصد تولید کردند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد یادآورشد: این سوخت سبب شد تا در کمترین زمان ممکن رادو داروهای مورد نیاز خود را تامین کنیم و امروز باید از مبدل شدن ایران به قدرت علمی تجلیل کرد و این جایگاه را مدیون حدود نیم قرن تلاش علمی و مدیریتی ایشان هستیم.

نایب رئیس مجلس نهم اضافه کرد: دانش ارزشمند است اما آموزه های ما می گوید دانش اگر با اخلاق و دین گره بخورد سبب موفقیت و پیشرفت می شود.

حجت الاسلام ابوترابی بیان کرد: علم اگر در قلب انسان موحد قرار گیرد او را به پرواز در می تورد و در سایه دانش انسان را به معراج نی برد.

وی خاطرنشان کرد: دکتر صالحی آنچه را خلاق خود به نمایش می گذارند فروتنی، اخلاق و ادب است.

نایب رئیس مجلس نهم گفت: دانش ایشان وقتی با اخلاق گره خورد توانست سبب فعالیت های برجسته علمی در کشور شود و ما باید از ایشان اخلاق و ادب و زندگی علمی و متواضعانه یاد بگیریم.

وی اظهار داشت: همراهی تدین و علم سبب شد تا امروز علوم تخصصی دانشمندان ایران اسلامی به فناوری تبدیل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی