English

یاسر هاشمی:

دانشگاه آزاد با تدبیر آیت‌الله هاشمی، دانشگاهی کارآفرین شده است

رئیس دفتر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همه آیت الله هاشمی را به عنوان سیاستمدار بزرگ می شناسند و ابعاد شخصیتی دیگر ایشان از قبیل بعد علمی و اخلاقی برای همگان آشکار است که شایسته است به کارهای بزرگ ایشان برای کشور و ایران توجه شود.

دانشگاه آزاد با تدبیر آیت‌الله هاشمی، دانشگاهی کارآفرین شده است

به گزارش خبرگزاری موج، یاسر هاشمی پس از غرس نهال در جوار شهدای گمنام در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد خمینی شهر، اظهار کرد: توصیه آیت الله هاشمی بود که به واحدهای دانشگاهی توجه کنیم و از نزدیک با فعالیت دانشگاه آزاد آشنا شویم. دانشگاه آزاد اسلامی در پرتو حمایت و توجه مردم، مسؤولان، هیأت امناء و شخص آیت الله هاشمی به بزرگترین دستاورد علمی انقلاب اسلامی تبدیل شده و در روند توسعه کشور، افتخار بزرگی برای همگان است.

رئیس دفتر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همه آیت الله هاشمی را به عنوان سیاستمدار بزرگ می شناسند و ابعاد شخصیتی دیگر ایشان از قبیل بعد علمی و اخلاقی برای همگان آشکار است که شایسته است به کارهای بزرگ ایشان برای کشور و ایران توجه شود.

یاسر هاشمی تصریح کرد: آیت الله هاشمی در سن 14 سالگی به قم آمد و طلبه شد و بعد از آشنایی با حضرت امام (ره) نشریه مکتب اسلام را با 15هزار نسخه با تحلیل مسائل روز جامعه منتشر و در کل کشور توزیع می کردند و فرصت مناسبی برای انقلاب و ترویج نظرات امام در سراسر کشور بوجود آمد.

وی افزود: در فرصت تبعید ایشان چند کتاب از جمله کتاب امیرکبیر را به رشته تحریر درآورد که امروز به عنوان کتاب مرجع استفاده می شود.

فرزند آیت الله هاشمی ادامه داد: ایشان وقت زیادی را صرف توسعه دانشگاه آزاد اسلامی می کردند و آخرین پیگیری های پدرم در محل کار برای دانشگاه آزاد اسلامی بود. تسلط علمی و آماری ایشان به دانشگاه باعث تصمیمات درست می شد و همیشه با بدنه اجرایی دانشگاه در ارتباط بود.

یاسر هاشمی با اشاره به سه دهه فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی و توسعه این دانشگاه در زمینه‌های مختلف گفت: در دهه چهارم انقلاب دانشگاه آزاد به دستور آیت الله هاشمی به سمت دانشگاه کارآفرین در حرکت است و جسارت و شجاعت ایشان در هدف، به دانشگاه برای ورود به عرصه‌های مختلف جرأت می داد.

وی افزود: دانشگاه باید تحولات اساسی در کشور ایجاد کند. دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باید به نیازها به صورت علمی پاسخ دهد. امروز فقدان هاشمی ، فقدان سنگینی است و کسی آیت الله هاشمی نمی شود.

فرزند آیت الله هاشمی با بیان اینکه حضور علی اکبر ولایتی در دانشگاه آزاد فرصت مغتنمی است، گفت: ولایتی جایگاه علمی خوبی دارد و بعد علمی ایشان بر ابعاد دیگر ایشان تسلط دارد. ولایتی با افکار آیت الله هاشمی آشنا است.

همچنین مسعود کثیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر، فقدان و درگذشت هاشمی رفسنجانی را برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی مصیبتی بزرگ برشمرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر با تأسی از رهنمود حضرت آیت الله هاشمی اکنون سومین دانشگاه بزرگ آزاد اسلامی در استان اصفهان به شمار می آید.

وی با بیان اینکه دغدغه آیت الله هشمی توسعه همه جانبه دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور بود، افزود: امروز به برکت حمایت‌های همه جانبه و تلاشهای آیت الله هاشمی دانشگاه آزاد اسلامی آموزش عالی را به اقصی نقاط کشور برد و هر طالب علمی مجبور نیست به دلیل نبود امکانات آموزشی از تحصیل دست بکشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه