English

حبیبی:‌ اصلاح‌طلبان به عنوان یک جریان منفی در عرصه سیاست‌ورزی حضور دارند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اظهارات مداخله‌جویانه محافل اروپایی و آمریکایی در مورد انتخابات آینده ایران و حمایت از یک جریان سیاسی در داخل کشور، تصریح کرد: غربی‌ها مدام از حمایت میانه‌روها که غالباً عده‌ای از همان اصلاح‌طلبان هستند، سخن می‌گویند.

حبیبی:‌ اصلاح‌طلبان به عنوان یک جریان منفی در عرصه سیاست‌ورزی حضور دارند

به گزارش خبرگزاری موج، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران این حزب افزود: نتیجه این حمایت‌ها در سال 88 تبدیل به یک فتنه شد که هنوز آنها گرفتار آن هستند یعنی نه می‌توانند به آغوش ملت بازگردند و نه می‌توانند آن حمایت‌ها را محکوم کنند و امروز هم به عنوان یک جریان منفی در عرصه سیاست‌ورزی کشور حضور دارند. این مساله باید تجربه خوبی برای افرادی در داخل کشور باشد که مورد طمع بیگانگان قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه برای حفظ استقلال ملی باید جلوی این نوع مداخلات گرفته شود، اظهار کرد: مردم باید هوشیار باشند و با کسانی که بیگانگان به آنها امیدوارند، مقابله کنند.

حبیبی همچنین با اشاره به سخنان یکی از افراد دستگیر شده در سال 88 که حمایت ایران از مردم سوریه و مقابله با داعش را محکوم و در واقع حرف آمریکا و انگلیس را تکرار کرده است، گفت: این سخنان همان تجزیه و تحلیل فتنه‌گران سال 88 است که شعار می‌دادند «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»؛ البته در ادعای فدا کردن جانشان در ایران هم دروغ می‌گفتند. آیا این فدائیان دروغگوی ایران نمی‌دانند که شهدای گرانقدر مدافع حرم برای محفوظ ماندن ایران، به خارج از مرزها رفتند و با دشمنان اصلی ما که می‌خواستند در داخل خاک ما با مدافعین راستگو و واقعی ایران بجنگند و حرمت نوامیس ما را بشکنند به شهادت رسیدند؟ این دروغگویان می‌دانند ولی چون قصد خیانت دارند خود را به ندانستن می‌زنند.

این فعال سیاسی در ادامه با گلایه از دیوان محاسبات گفت: هنوز رای دیوان محاسبات در مورد حقوق‌های نجومی اعلام نشده و شائبه‌های گوناگونی را بوجود آمده که لازم است دیوان اقدام لازم را داشته باشد.

وی افزود: طی روزهای گذشته مصوبه مجلس مبنی بر پرداخت حقوق 24 میلیون تومانی به مدیران بازتاب وسیعی در رسانه ها و مسئولان دلسوز کشور داشت و این رویکرد برای حیثیت مجلس چیز خوبی نبود. اصلاح مصوبه مجلس در مورد حقوق مدیران قابل تقدیر است و جلوی سوء استفاده بدخواهان را می‌گیرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مواضع وزیر اقتصاد در مورد خصوصی سازی و اینکه شرکت دولتی یعنی تولید رانت و حقوق‌های نجومی، تاکید کرد: باید دید دولت یازدهم در خصوص اجرای سیاست‌های اصل 44 که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده چه کرده است. تا آنجا که من اطلاع دارم دولت توفیق چندانی در این مورد نداشته است.

حبیبی گفت: وزیر اقتصاد در مذمت اقتصاد دولتی و شرکت‌های دولتی حرف‌های خوبی مطرح کرده که باید از آن استقبال کرد ولی این سؤال را هم باید پاسخ دهد که ظرف چهار سال گذشته چه کار کرده‌ است و اکنون می‌خواهد چه اقدامی داشته باشد؟

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه به اظهارات رئیس‌جمهور که منتقدین دولت را متهم به داشتن «آلزایمر سیاسی» کرده است، گفت: رئیس جمهور متأسفانه اخلاق گفتگو با منتقدین را رعایت نمی‌کند؛ قبلا هم بارها این عبارات موهن و سایر عبارات مشابه را تکرار کرده‌ است.

حبیبی در ادامه با بیان اینکه اخیرا رئیس جمهور واریز 20 درصد درآمد نفت را به صندوق توسعه ملی مورد اعتراض قرار داده و به منتقدین حمله کرده است که چرا این رویکرد را نقد نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: واریز 20 درصد درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی مصوبه برنامه است و هر سال هم دولت در لایحه بودجه می‌آورد. بند «ب» تبصره یک بودجه مربوط به همین موضوع است. اگر نقدی هم به این مسئله باشد اول دولت باید مطرح کند و آن را در لایحه نیاورد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: رئیس جمهور در مجمع سالانه بانک مرکزی سؤالاتی مطرح کرد که فوق‌العاده اساسی است. بهتر است خود ایشان به این سؤالات پاسخ دهد.

حبیبی گفت: رییس‌جمهور مطرح کرده است که «چطور می‌شود تورم تک رقمی باشد سود بانکی 18 درصد» خوب این سؤال مردم هم هست که باید رئیس جمهور به آن پاسخ دهد. همچنین این سؤال که «وقتی سود تسهیلات بالاست، اقتصاد چگونه می‌چرخد؟». این هم سؤال مردم است که باید رئیس جمهور پاسخ دهد.

وی در پایان به سخنان اخیر وزیر صنعت هم اشاره و خاطر نشان کرد: اخیرا وزیر صنعت و معدن و تجارت گفته‌ است که هیچ مبلغی از یارانه به تولید اختصاص نیافته است. سؤال از وزیر صنعت این است که چرا قبلا این موضوع را مطرح نکرده‌اید و چرا اقدامی به عمل نیاورده‌اید؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه