English

در نشست‌خبری مشترک با روحانی صورت گرفت

تشکر «علی‌اف» از ایران در موضوع «قره‌باغ»/ تهران و باکو حامی هم هستند

رئیس‌جمهور آذربایجان گفت: تلاش‌های ایران برای حل موضوع قره‌‌باغ، احترام به تمامیت ارضی و عدالت جمهوری اسلامی ایران است.

تشکر «علی‌اف» از ایران در موضوع «قره‌باغ»/ تهران و باکو حامی هم هستند

به گزارش خبرگزاری موج، الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان امروز در نشست‌خبری مشترک با حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، ضمن قدردانی از میهمان‌نوازی ایرانی‌ها و رئیس‌جمهور ایران،‌ گفت: خوشحالم که بار دیگر در خاک دوست و برادرمان ایران هستم. من در عرض یک سال، سه بار است که از ایران بازدید می‌کنم و در این مدت 8 بار با آقای روحانی دیدار داشتم و این نمونه‌ای از گسترش روابط بین دو کشور است.

وی افزود: روابط دو کشور ایران و آذربایجان با غرور و جدیت ادامه دارد، روابط دو کشور متکی بر تاریخ و فرهنگ و دیانت مشترک ماست. ما براساس این اشتراکات عمیق است که توانستیم روابط خوبی را برپا کنیم.

رئیس‌جمهور آذربایجان اظهار داشت:‌ روابط سیاسی در سطح بسیار عالی در جریان است و در تمامی سازمان‌های بین‌المللی از هم حمایت می‌کنیم. تشکر می‌کنیم از جمهوری اسلامی ایران به خاطر تلاش‌هایی که برای حل بحران قره‌باغ انجام داده و این تلاش‌ها متکی بر احترام به تمامیت ارضی و عدالت جمهوری اسلامی ایران است و به تمامیت ارضی کشورها باید احترام گذاشته شود.

علی‌اف اظهار داشت: در رابطه با مسائل اقتصادی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم. در سال گذشته حجم تجاری ما افزایش بیش از 70 درصد را نشان می‌دهد، این نتیجه اجرای توافقات دو کشور است که انجام دادند.

وی با بیان اینکه تمامی اسنادی که بین ایران و آذربایجان امضا شده یا اجرا و یا به مرحله اجرا رسیده‌اند، گفت: در جریان سفر دکتر روحانی به آذربایجان و سفر بنده به ایران 18 سند به امضا رسیده که امروز هم 2 سند دیگر به امضا رسید.

رئیس‌جمهور آذربایجان در پایان به نقش این کشور در بهره‌بردای از کریدور شمال به جنوب اشاره و بر ضرورت ادامه این همکاری‌ها تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه