English

معاون بین‌الملل مجمع تقریب:

تمرکز روی وحدت می‌تواند ما را در مقابل خطرات ایمن کند

منوچهر متکی با بیان اینکه تقریب یک مسئله مهم و اساسی است، گفت: تمرکز روی وحدت می‌تواند ما را در مقابل خطرات تکفیری و تندروی در جهان اسلام ایمن کند.

تمرکز روی وحدت می‌تواند ما را در مقابل خطرات ایمن کند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام سید علی العلاق رئیس کمیسیون اوقاف و اموردینی پارلمان عراق و هیئت همراه ظهر شنبه با منوچهر متکی، معاون امور بین‌المل مجمع جهانی تقریب دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که در محل مجمع جهانی تقریب برگزار شد دو طرف پیرامون مسائل فرهنگی و تقریبی از جمله راه‌اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی و ایجاد دفتر مجمع التقریب در عراق بحث و گفت و گو کردند.

منوچهر متکی در این دیدار با بیان اینکه تقریب یک مسئله مهم و اساسی است، اظهار داشت: تمرکز روی وحدت می تواند ما را در مقابل خطرات تکفیری و تندروی در جهان اسلام ایمن کند.

وی افزود: یکی از نکات بسیار مهمی که اکنون باید در عراق مورد توجه قرار گیرد زمان پسا داعش است که باید در این عرصه نیروهای فرهنگی وارد میدان شوند و مقابله جدی با تفکر تندروی و تکفیری داشته باشند.

معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آمادگی دارد که در این عرصه با عراق هرگونه همکاری را داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین السید علی العلاق نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت راه‌اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی در عراق تأکید کرد: نخست وزیر عراق همواره تأکید بر تقریب دارند و شخصا به وزیر علوم عراق دستور دادند که دانشگاه مذاهب اسلامی در عراق راه اندازی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر یک خلأ فرهنگی در عراق به وجود آمده است چنانچه جمهوری اسلامی ایران و مجمع جهانی تقریب طرحی را در زمینه فرهنگی دارند در اختیار ما قرار دهند تا از تجارب شما بهره بگیریم.

رئیس کمیسیون اوقاف و اموردینی پارلمان عراق آمادگی خود برای همکاری با مجمع جهانی تقریب در جهت اجرای برنامه‌های تقریبی و فرهنگی در عراق را اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه