English

در ادامه بررسی بودجه ۹۶؛

دولت موظف به ایجاد «سامانه انصراف از دریافت یارانه» شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت را موظف به ایجاد «سامانه انصراف از دریافت یارانه» در سال آینده کردند.

دولت موظف به ایجاد «سامانه انصراف از دریافت یارانه» شد

به گزارش خبرگزاری موج، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست علنی صبح امروز که به بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه 1396 کل کشور اختصاص دارد، بند الحاقی به تبصره 14 لایحه (تبصره هدفمندسازی یارانه‌ها) را تصویب و دولت (سازمان هدفمندی یارانه‌ها) را نسبت به ایجاد سامانه انصراف از یارانه‌ها برای اختصاص به امور عام‌المنفعه مکلف کردند.

بر اساس این بند الحاقی«به منظور افزایش مشارکت مردمی در عرصه‌های اجتماعی حضور نیکوکارانه و خیرخواهانه مردم در تقویت زیرساخت‌های عمومی و فعالیت‌های عام‌المنفعه در حوزه‌های علمی، دانشگاهی، آموزشی، ورزشی، فرهنگی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی، دولت موظف است درصورتی که گروه های پانصد نفری مردمی با رضایت نسبت به اهدای یارانه ماهانه خود به امور فوق در شهر یا روستای مشخص مبادرت کنند، نسبت به واریز ماهانه مبلغ یارانه پرداختی به آنها به امور و منطقه مربوطه اقدام کند. آیین‌نامه اجرائی این بند ظرف مدت سه‌ماه با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها موظف است همزمان با تصویب آیین‌نامه نسبت به تهیه سامانه مناسب برای اعلام رضایت متقاضیان جهت اهداء یارانه خود به موضوعات مذکور اقدام کند.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی