English

نماینده سابق مجلس:

برخی مسوولان اعتقادی به ساختن کشور ندارند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: چهار دهه از عمر انقلاب ما می‌گذرد که این مدت فرصت خوبی برای ارزیابی مسیر طی شده است.

برخی مسوولان اعتقادی به ساختن کشور ندارند

به گزارش خبرگزاری موج، مهرداد بذرپاش روز چهارشنبه در دیدار با برخی علما خاطرنشان کرد: می‎توان با تاکید روی نقاط قوت، به تقویت کشور و مردم بپردازیم؛ پس از این چهاردهه اصلی‌ترین تهدید را می‎توان در ناکارآمدی اقتصادی بیان کرد. انقلاب اسلامی در عرصه اقتصادی کمترین حوزه نفوذ را داشته است؛ اصلی‌ترین تهدید امروز جامعه ما ناکارآمدی اقتصاد کشور است؛ اگر موضوعی بخواهد بلایی بر سرکشور بیاورد، القای «ما نمی‌توانیم» به خصوص در بین نسل جوان است.

وی معتقد است: بانک‎ها علت‌العلل بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور شدند؛ نظام بانکی ایجاد شد که کمک حال اشتغال و صنعت باشد ولی به بار و مشکل مبدل شده است. نسل سوم و چهارم با امواجی از شبهات مواجه هستند و همه مسایل را به خوبی می‎بینند؛ کشور ما با امواج وسیع شبهاتی است که هر لحظه بر کشور ما بارش دارد.

وی افزود: اصلی‏‌ترین چیزی که دشمن به دنبال نهادینه کردن آن است عدم کارآیی نظام است و به همین دلیل همه هم و غم ما باید حل کردن مشکلات کشور در عرصه‎های مختلف باشد که برای این مساله باید چاره‎ای اندیشید. 5 برنامه توسعه در کشور اجرا شده است که اثرگذاری آن بسیار کم است؛ سالی 250 تا 260 هزار میلیارد بودجه عمومی مصرف می‎شود که اگر با هر معیاری نگاه کنیم نباید این همه بیکار داشته باشیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ابراز عقیده کرد: متاسفانه امروز با مسئولینی طرف هستیم که هرجا سوالی از آن‌ها می‎شود یا به گذشته ارجاع می‌دهند و یا مشکل را به طرف خارجی باز می‎گردانند؛ این مساله ناامیدی را تشدید می‎کند. برخی مسئولان ارشد کشور مرتبا تجویز می‎کنند که فرزندان‌تان را به خارج بفرستید؛ زیرا اعتقادی به ساختن کشور ندارند؛ نگاهی که در مدیریت کشور حاکم است همین عنصر است و به همین دلیل برخی از دلدادگان انقلاب نیز ناامید شده‎اند؛ این انقلاب که حاصل صدهاهزار شهید و جانباز و آزاده است نباید به این شکل ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد: مردم ما از جمهوری اسلامی، باید کارآمدی مضاعفی در حل مشکلات ببینند؛ فضای انتخابات آینده باعث رونق گرفتن بحث‎های این‌گونه است؛ نباید به دنبال دو قطبی کردن مردم باشیم و نباید دین مردم را محل رقابت انتخاباتی کنیم بلکه باید این صحنه را به رقابت خدمت بکشیم. رقابت نامزدها باید بین برنامه‎ها و طرح‎های مفید و کارآمد باشد. بانک‌ها سالی 300هزار میلیارد تومان تسهیلات می دهند که 15 برابر بودجه منابع عمومی سرمایه می‌دهند ولی بانک‌ها حکمران مطلق هستند.

وی با بیان این‌که « امروز همه ما از رکود می‌نالیم» مدعی شد:  ولی نقدینگی کشور به نظر بانک مرکزی به 1120هزار میلیارد تومان رسیده است؛ حال سوال است که این پول کجاست؟ امروز بانک‌ها حاکم کشور شده‌اند؛ بخشی عظیم از این نقدینگی در بانک‌های کشور متراکم شده است ولی جوانان ما بیکار شده‌اند. باید برنامه‌هایی برای تغییر بنویسیم ولی برنامه توسعه برنامه‌ای بود که تغییری را شکل نمی‌دهد در واقع در این حوزه نیازمند یک انقلاب هستیم. محافظه‌کاری و خستگی و بی‌حوصلگی در عرصه تصمیم گیری از مشکلات امروز کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه