English

بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه ششم

کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی از حق بازنشستگی برخوردار می‌شوند

نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان در لایحه برنامه ششم توسعه، دولت را موظف کردند که با تنظیم قوانین شرایط بازنشستگی کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی را فراهم کنند.

کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی از حق بازنشستگی برخوردار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه ششم توسعه، بند (ن) ماده 41 این لایحه را با 134 موافق، 9 رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع 201 نماینده مجلس اصلاح و تصویب کردند.

براساس این مصوبه دولت موظف است طی سال اول اجرای قانون برنامه شرایط بکارگیری کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی را وفق قوانین به ویژه قانون کار به نحوی تنظیم کنند که کارگزاران از مزایای قوانین مذکور از جمله حق بیمه  و بازنشستگی بهره مند شوند.

احتساب سوابق با تایید این صندوق و پرداخت 50 درصد حق بیمه سنوات توسط ذی نفع و 50 درصد توسط صندوق مذکور و کسر آن در طول سال‌های برنامه امکان‌پذیر است.

به گزارش ایسنا، همچنین نمایندگان بند (ذ) الحاقی ماده 43 را جهت تامین نظر شورای نگهبان با 132 رای موافق ،17 رای مخالف و 3 رای ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در مجلس اصلاح و تصویب کردند. براساس این مصوبه مراحل بسته بندی، انجماد، پاک کردن، درجه بندی، پوست گیری، خشک کردن و تفت خشکبار مانند نخودپزی، فرآوری محصولات کشاورزی محسوب نمی‌شود. خدمات مزبور از پرداخت مالیات از ارزش افزوده معاف می‌باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه