English

جنبش‌های دانشجویی از ارکان سیاسی جامعه هستند

مدرس حوزه و دانشگاه جنبش‌های دانشجویی را از ارکان سیاسی جامعه برشمرد و گفت: امام خمینی(ره) معتقد بود که دانشجو باید سیاسی باشد ولی نگذارد سیاست‌بازان او را به بازی بگیرند.

جنبش‌های دانشجویی از ارکان سیاسی جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام مهدی طاهری، در کرسی آزاداندیشی در دانشگاه شهرکرد با عنوان افکاری در لباس سیاست، با بیان اینکه در کشور جریانات سیاسی متفاوت و پیرو خط امام وجود دارند، گفت: باید به دنبال ملاکی برای تشخیص مدعیان حقیقی مکتب امام باشیم.

وی با اشاره به بعدهای هویتی و غیرتی تفکر امام به عنوان ابعاد فضای تفکر امام راحل، افزود: با شناخت افکار و روش امام خمینی(ره) می‌توانیم ارزیابی درستی از جریانات سیاسی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به اینکه امام به جدا نبودن دین از سیاست اعتقاد داشت و ولایت‌فقیه را همان ولایت رسول‌الله می‌خواند، اظهار کرد: اگر در مرام‌نامه حزبی سیاست از دین جداشده یا برای ولایت‌فقیه اهمیتی قائل نیستند، این حزب پیرو مکتب امام نیست.

وی جنبش‌های دانشجویی را از ارکان سیاسی جامعه برشمرد و گفت: امام معتقد بود که دانشجو باید سیاسی باشد ولی نگذارد سیاست‌بازان او را به بازی بگیرند.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به تفاوت مشروعیت حکومت دینی با تحقق آن، تصریح کرد: امام مشروعیت دین را به تنهایی قبول داشتند اما تحقق انقلاب اسلامی را بدون مردم غیرممکن می‌دانستند.

وی «شیطان» را کلیدواژه تفکر غیرتی امام دانست و عنوان کرد: امام آمریکا را شیطان بزرگ می‌خواند حال اگر کسی به نام امام خلاف این را بگوید از مکتب امام فاصله گرفته است.
حجت‌الاسلام طاهری با تأکید بر اینکه برخی‌ها اسلام را دینی ناکارآمد برای اداره امور نشان می‌دهند، ادامه داد: این همسو با فکر امام نیست، امام ایران را بستری برای اسلام می‌دانستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه