English

بررسی لایحه بودجه ۹۶؛

وزارت نفت ۳ میلیارد دلار اوراق ارزی منتشر می کند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزارت نفت اجازه دادند برای تسویه بدهی های خود به پیمانکاران قراردادهای بیع متقابل طرح های بالادستی 3 میلیارد دلار اوراق ارزی منتشر کند.

وزارت نفت 3 میلیارد دلار اوراق ارزی منتشر می کند
به گزارش خبرگزاری موج،‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز دوشنبه و در ادامه بررسی جزییات بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 96 کل کشور بند ی تبصره 5 را نیز مصوب کردند.
در بند ی نیز به وزارت نفت ازطریق شرکت های دولتی تابعه ذی‌ربط اجازه داده شد به ‌منظور بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت ارزی - ریالی سررسید شده، تسهیلات بانکی و تضامین سررسید شده و همچنین بازپرداخت بدهی های سررسید شده به پیمانکاران قراردادهای بیع متقابل طرح های بالادستی نفت و گاز تا سقف معادل سه میلیارد (3.000.000.000) دلار از محل انتشار اوراق مالی ارزی- ریالی با رعایت قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت و یا قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران با تصویب هیأت وزیران استفاده نماید. 
شرکت های مذکور نیز موظف شدند اصل و سود اوراق منتشرشده را حداکثر تا پنج ‌سال از محل منابع داخلی خود تسویه کنند.
نمایندگان همچنین بند ک را نیز حذف کردند.
نمایندگان مجلس در بند الحاقی 1 تصویب کردند : به منظور تأمین اصل، سود و هزینه‌های انتشار اوراق مالی منتشره، به دولت اجازه داده شد و حسب مورد به ردیف های مربوطه در جداول (8) و (9) این قانون اضافه نماید.
براساس بند الحاقی 2 نیز به دولت اجازه داده شد اموال غیرمنقول و املاک متعلق به خود را که واگذاری آنها مشمول سیاست های کلی اصل (44) قانون اساسی نیست و مصارف آنها نیز از مصادیق جزء(2) بند (و) سیاست‌های کلی اصل (44) قانون اساسی نمی باشد با رعایت قوانین و مقررات تا سقف پنجاه هزار میلیارد(50.000.000.000.000) ریال به فروش رسانده و منابع حاصل را پس از واریز به خزانه ‌داری ‌کل برای بازپرداخت بدهی‌های خود به سازمان تأمین اجتماعی اختصاص دهد.
در صورت عدم تأمین اعتبار از محل فروش اموال تا سقف فوق الذکر، دولت اجازه دارد باقی‌مانده اعتبار را از محل فروش اوراق مالی اسلامی بلند مدت تأمین نماید. در صورت عدم فروش این اوراق در موعد مقرر، این اوراق به سازمان تأمین اجتماعی واگذار می ‌گردد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه