English

حاشیه های مجلس/

لاریجانی خطاب به محمود صادقی: با دست خود مجلس را تضعیف نکنید

علی لاریجانی در تذکر آیین نامه ای نماینده مردم تهران در مجلس مبنی براینکه نمایندگان مفعول بالاضطرار هستند، گفت: با دست خود مجلس را تضعیف نکنید.

لاریجانی خطاب به محمود صادقی: با دست خود مجلس را تضعیف نکنید

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج ، محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس در پایان جلسه علنی صبح امروز صبح مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه ای اصطلاح مفعول بالاضطرار بودن را برای نمایندگان به کار برد که بیان این عبارت او با واکنش علی لاریجانی رئیس مجلس مواجه شد.

صادقی در تذکر خود با اشاره به ماده ۱۸ آیین نامه داخلی مجلس درباره سوگند هیات رئیسه به رعایت قانون و بی طرفی، گفت: وقتی  به مجلس آمدیم برخی نمایندگان قدیمی اصطلاحی را می گفتند که آن زمان معنایش را نمی فهمیدیم اما جلوتر که آمدیم بهتر متوجه می شویم؛ آنان می گفتند با ورود به مجلس فکر می کنی فاعل بالاختیار هستی اما بعد از مدتی متوجه می شوی که  مفعول بالاضطراریم.

علی لاریجانی رئیس مجلس  نسبت به استفاده از این عبارت توسط صادقی واکنش نشان داد و خطاب به او گفت: کدام نماینده ای این حرف بی ربط را زده است!؟ اسم آن نماینده را بگویید تا ما هم بشناسیم؛ چون لفظی که شما استفاده می کنید شان مجلس را زایل می کند.

رئیس مجلس در پاسخ به این جمله صادقی که "من در تبصره ۲۱ پیشنهاد رفع ابهام دادم اما شما نپذیرفتید"، گفت: آقای قاضی زاده پیشنهاد شما را آورد اما تشخیص وجود ابهام با رئیس جلسه است و من هم تشخیص دادم چنین ابهامی وجود ندارد.

صادقی به نمونه ای دیگر درباره استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: نمایندگان زیادی به این مورد اعتراض کردند که شما می گویید این کار با اذن مقام معظم رهبری بوده است؛ مطیع رهبری هستیم اما باید به طور شفاف معلوم شود که در چه مواردی حضرت آقا اذن می دهند.

وی با ذکر مثالی ادامه داد: به طور مثال برداشت یکصد میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای صدا و سیما که باید ذخیره ای برای نسل آینده باشد چه توجیهی دارد؟

علی لاریجانی درباره این اظهارات نماینده اصلاح طلب مردم تهران، خاطرنشان کرد: اینکه می گویید من به طور شخصی مساله را رفع و رجوع کرده ام آیا راهی غیر از این هم برای تان مقدور است؟ در لایحه دولت موادی آمده بود که از صندوق توسعه ملی استفاده شود، من در حاشیه آن نوشته بودم که خلاف قانون برنامه است و نمی توانیم؛ علاوه براین جمعی از آقایان گفتند که ممکن است آقا (مقام معظم رهبری) اجازه دهند، من از ایشان سوال کردم که آیا وارد شویم یا خیر که این مساله محل تامل ایشان بود.

لاریجانی اضافه کر د: بعد از مدتی دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرد در این سطوح می توانید وارد شوید؛ بنابر این یک اذن دادند و مجلس وارد شد حالا شما اگر رای نمی دهید ما حرفی نداریم اما اگر رای دادید دیگر مانعی برای برداشت وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه