English

حسینعلی امیری در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

حجت الاسلام روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آتی حضور می یابد

معاون امور مجلس رییس جمهوری از حضور رئیس جمهور حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اردیبهشت سال آینده خبر داد.

حجت الاسلام روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آتی حضور می یابد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، حسینعلی امیری در نشست خبری در جمع خبرنگاران پارلمانی درباره انتقادات آیت الله جنتی از تبلیغات زودهنگام انتخاباتی تحت پوشش کمک به اقشار ضعیف کشور ، اظهار کرد: بارها آقای روحانی در جلسات دولت تاکید کرده که به هیچ وجه نباید از امکانات بیت المال له یا علیه کسی در هر انتخاباتی استفاده شود.

وی ادامه داد  در زمانی که در وزارت کشور بودم و همین الان هم که در معاونت پارلمانی رییس جمهوری مشغول فعالیت هستم می گویم هر زمانی سوالی در موضوع انتخابات برای ایشان ایجاد شود، با کمال میل در دولت این آمادگی را داریم توضیحات لازم را ارائه دهیم.

معاون امور مجلس رییس جمهوری افزود: در دوره ای که در وزارت کشور بودم مسئولیت هماهنگی ها بر عهده من بود، در بسیاری وقت ها آیت الله جنتی سوالاتی داشتند که ما خدماتشان می رسیدیم و توضیح می دادیم، هم اکنون هم اگر این اتفاق رخ دهد ما حتما توضیحات را خدمتشان ارائه می کنیم.

وی با تاکید براینکه مسئولان در دولت با کمال میل حضوری و مکاتبه ای حاضر به پاسخگویی هستند، خاطرنشان کرد: آنچه برای دولت مهم است برگزاری انتخابات پرشور، قانونی و با اعتماد کامل مردم خواهد بود، چون ایجاد اعتماد مهمترین سرمایه ای است که در نظام باید آن را حفظ کنیم تا شائبه ها رفع شود.

نشست هفتگی وزرا با خبرنگاران مجلس

امیری با بیان اینکه با دستور رییس جمهوری قرار شد وزرا و روسای دستگاه های اجرایی قوه مجریه به صورت هفتگی در مجلس حضور یابند و با اصحاب رسانه گفت وگو کنند، اظهار کرد: قصد ما بیشتر کردن تعاملات با اصحاب رسانه است؛ چون رسانه ها واسط و رابط مردم و حاکمیت هستند و هر چه تعامل میان رسانه ها و مسوولان بیشتر شود، مسوولان بیشتر در جریان مشکلات مردم قرار می گیرند.

تاکید دولت بر تامین امنیت همایش های انتخاباتی

معاون امور مجلس رییس جمهوری درباره اقدامات دولت برای تامین امنیت همایش های انتخاباتی ، تصریح کرد: تامین امنیت مورد تاکید ما در مورد همایش های انتخاباتی است و دولت از همه اجتماع های قانونی حمایت می کند.

وی ادامه داد: در انتخابات گذشته شاهد بودیم گروه های سیاسی و احزاب مختلف مراعات قانون را در این زمینه داشتند و ما شاهد بی نظمی در این راستا نبودیم و در این موضوع دولت هیچ بی نظمی را بر نمی تابد.

لایحه جامع انتخابات به انتخابات آینده نمی رسد

امیری در پاسخ به این پرسش که لایحه جامع انتخابات چه زمانی تقدیم مجلس می شود، گفت: در انتخابات گذشته متوجه شدیم که قانون انتخابات معیوب است و به این نتیجه رسیدیم که نیاز به نظام جامع انتخاباتی داریم که هم ایرادات فعلی را نداشته باشد و هم متناسب با شرایط روز بوده و شفاف باشد.

وی تاکید کرد: ما در این زمینه مطالعه تطبیقی درمورد نظام جامع انتخاباتی انجام دادیم و هشت کشور را مورد مطالعه قرار دادیم و بر اساس اقداماتی که انجام شد در نهایت پیش نویس لایحه جامع انتخابات تهیه شد و به دولت آمد .

معاون رییس جمهوری افزود: همزمان با این موضوع سیاست های کلی رهبر معظم انقلاب نیز ابلاغ و بنا شد این سیاست ها در این لایحه اعمال شود و این لایحه به کمیسیون سیاسی دفاعی دولت ارجاع و مطرح است.

امیری اضافه کرد: در این زمینه نمی توانم قول دهم که این لایحه به انتخابات آینده ریاست جمهوری برسد زیرا بعد از مدت ها تهیه قانون در این باره، باید حساسیت های لازم را در آن اعمال شود که نیاز به اصلاح نباشد و ما در این راستا نوآوری های خوبی داشتیم.

روابط دولت و مجلس بسیار خوب است

معاون امور مجلس رییس جمهوری با ارزیابی خوبی از رابطه بین دولت و مجلس، گفت:  تنظیم این روابط از طریق هماهنگی معانین امور مجلس ، دستگاه های اجرایی و وزارت خانه ها انجام می شود؛ رییس جمهوری همواره بر ارتقای روابط بین مجلس و دولت تاکید داشته و دارند و ایجاد یک انسجام و هماهنگی و همراهی بین بخش های اجرایی و وزارتخانه ها در ارتباط با مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان مورد تاکید رییس جمهوری بوده است.

وی اضافه کرد: تجربه ثابت کرد هر بخشی که دولت، مجلس با هم همراه و همدل باشند کار کشور بسیار خوب پیش رفته و نتیجه هم عاید مردم شده است و هر بخشی که ناهماهنگی بوده مردم متضرر شده اند.

به گفته امیری، همدلی و همراهی، اتحاد و انسجام در گفتار و عمل باید تحقق یابد که در این راستا معاونت امور مجلس رییس جمهوری، دستگاه های اجرایی و وزارت خانه ها تلاش می کنند این موضوع عملی شود.

وی با تاکید بر این که روابط دولت و مجلس بسیار خوب است گفت: البته ما به وضع موجود قانع نیستیم و معتقدیم که وضعیت مطلوب تری نسبت به وضع موجود وجود دارد و باید سطح همکاری و تعاملات ارتقا یابد.

معاون امور مجلس رییس جمهوری تصریح کرد : زمانی که قوای سه گانه با هم همدل باشند طبیعتا این همدلی و همراهی در سطح جامعه گسترش پیدا می کند و این موضوع باعث ناامیدی دشمنان می شود.

اقشار مختلف سهامدار بیت المال هستند

امیری با بیان اینکه اقشار مختلف جامعه سهامدار بیت المال هستند، گفت:  بخشی از آنان افرادی ضعیف در مناطق دورافتاده ایران هستند و هزینه کرد بیت المال در کشوری اسلامی از حساسیت بالایی برخودار و مهم است.

وی خاطرنشان کرد:  این طور نیست که یک مسئول به خودش اجازه دهد از امکانات بیت المال استفاده کند، من زمانی که در وزارت کشور بودم اصلا چنین موضوعی را ندیدم، وزیر کشور هم نسبت به این موضوع حساسیت دارد.

معاون رئیس جمهوری با بیان هشدار روز گذشته رئیس جمهور در همایش مجریان انتخاباتی ، ادامه داد: هشدار رییس جمهوری در همایش مجریان انتخاباتی در روز گذشته این بود که از بیت المال نباید له یا علیه کسی استفاده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه