English

بازدید صالحی از نیروگاه اتمی بوشهر

علی اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز شنبه از نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد.

بازدید صالحی از نیروگاه اتمی بوشهر

به گزارش خبرگزاری موج، در این بازدید مراحل مختلف تعویض سوخت و تعمیرات نیمه اساسی نیروگاه و هم چنین فعالیت‌های مربوط به اهداف واحدهای 2 و 3 این نیروگاه مورد توجه قرار گرفت.

در ابتدای این برنامه مدیران شرکت بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهر گزارشی از عملکرد این نیروگاه در سال 95 ارائه کردند.

تولید مداوم و بی وقفه و تحویل حدود شش میلیارد و دویست میلیون کیلو وات ساعت انرژی به شبکه سراسری برق کشور و کاهش تعداد متخصصین روسی از نزدیک به سیصد نفر در سه سال قبل به حدود 25 نفر در سال جاری از نکات مهم این گزارش بود که مورد توجه معاون رییس جمهور قرار گرفت.

در بخش دیگری از برنامه شرکت تعمیرات و پشتیبانی نیروگاه های اتمی (تپنا) گزارشی از برنامه در دست انجام تعمیرات ارائه کرد و نقش متخصصین و شرکت های ایرانی و کاهش سهم پیمانکار روسی و برنامه های این شرکت برای جایگزینی حدود 200 نفر تکنسین و کارشناس به جای متخصصین روسی در برنامه های تعمیرات را تشریح نمود.

پس از آن دکتر صالحی با حضور در ساختمان راکتور از نزدیک مراحل تعمیر یکی از پمپ های اصلی مدار اول و عملیات جابجایی سوخت در قلب راکتور را ملاحظه و با کارکنان دست اندرکار این فعالیت ها گفت‌وگو نمود.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پی آن در ساختمان توربین حضور یافته و عملیات بازرسی و تعمیر سیلندرهای فشار ضعیف توربین نیروگاه را مورد توجه قرار داد.

بعد از ظهر روز سی ام بهمن دکتر صالحی در جمع مدیران طرح احداث واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر، برنامه های در دست انجام این طرح را مورد بررسی قرار داد. مجری طرح واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر، گزارشی از نیازهای مالی طرح در سال جاری و سال آینده ارائه و با توجه به تعمیرات کارفرما در قبال پیمانکار بر ضرورت تأمین به موقع منابع مالی تأکید کرد.

رئیس سازمان در این جلسه بر ضرورت به کارگیری مؤثر تجربیات حاصل از اجرای واحد یکم و حداکثر بهره‌گیری از توان فنی مهندسی کشور، بویژه شرکت های سازمان انرژی اتمی ایران، در اجرای واحدهای 2 و 3 تأکید نمود و ابراز امیدواری کرد که با حمایت دولت، نیازهای مالی طرح نیز به موقع تأمین شود.

همچنین دکتر صالحی از محل ساخت واحدهای جدید نیروگاه های اتمی بازدید نمود و مقرر گردید تا زمین مربوطه جهت گودبرداری در اختیار پیمانکار روسی قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی