English

در کنگره حزب مردم‌سالاری

مطهری: باید «ترامپ» را با مشکلاتش تنها بگذاریم

نایب رئیس مجلس گفت: باید ترامپ را با مشکلاتش تنها بگذاریم و در نقض برجام پیش‌ قدم نباشیم.

مطهری: باید «ترامپ» را با مشکلاتش تنها بگذاریم

به گزارش خبرگزاری موج، علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (جمعه 6 اسفند)‌ در پانزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری، اظهار داشت: احزاب در کشور ما مزایا و معایبی دارند؛ از مزایای یک حزب اتاق فکر بودن آن است، تربیت کادر برای حکومت و جلوگیری از ورود افراد فرصت‌طلب به صحنه قدرت و آگاهی‌بخشی به مردم از دیگر مزایای وجود احزاب است.

مطهری با بیان اینکه حزب معایب و تهدیداتی هم دارد، افزود: پدیده حزب‌پرستی یا اینکه حزب برای افراد محبوب شود، موجب می‌شود اشخاص استقلال فکری خود را از دست بدهند. احزاب کمونیست حزب را به جای معبود قرار می‌دهند و افراد قدرت تجزیه و تحلیل خود را از دست می‌دهند.

نایب رئیس مجلس در ارزیابی عملکرد حزب مردم‌سالاری، خاطرنشان کرد: من روش این حزب را می‌پسندم، چون همه به اصول توجه دارند و همه اصلاحات و یک روش معتدل را در پیش گرفته‌اند.

وی با اشاره به تحولات اخیر جهانی و شرایط خارجی ایران، تصریح کرد: ما در شرایط خارجی با پدیده ترامپ مواجهیم که یکی از آثار آن صف‌بندی جدید در خاورمیانه است. در کنفرانس مونیخ، عربستان، ترکیه و رژیم‌صهیونیستی مواضع واحدی علیه ایران داشتند که این مسئله بر اثر روی کار‌ آمدن ترامپ است.

مطهری به خطراتی که در اجرای برجام محتمل است اشاره و خاطرنشان کرد: باید نسبت به برخورد با این پدیده هوشیار باشیم و از عکس‌العمل‌های احساسی خودداری کنیم. باید ترامپ را با مشکلاتش تنها بگذاریم و در نقض برجام پیش‌ قدم نباشیم. خواسته تیم ترامپ، پیش‌ قدم شدن ایران در نقض برجام است.

نایب رئیس مجلس اظهار داشت: ایران امروز در منطقه دست بالا را دارد و باید توفیقاتی که در عراق و سوریه داشتیم را حفظ کنیم. کنفرانس اخیر در حمایت از فلسطین کار حکیمانه‌ای بود. ما باید از اسلام صحبت کنیم و نباید زیاد در مسئله تعصب مذهبی تاکید کنیم.

وی با اشاره به عناصر انقراض جوامع بشری در قرآن اظهار داشت: وقتی ظلم بر عدالت غلبه کند، فساد اخلاقی، ترک امر به معروف و نهی از منکر و تفرقه از عوامل باقی نماندن جوامع است. همبستگی ملی نیاز امروز ماست و باید در این راه تلاش کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه