English

شورای آتلانتیک گزارش داد:

قاسم سلیمانی؛ قهرمان ملی محبوب در ایران

یک اندیشکده آمریکایی با پرداختن به زندگینامه و فعالیت‌های سردار قاسم سلیمانی گزارش داد: فرمانده نیروهای سپاه قدس ایران یکی از محبوب‌ترین چهره‌های برجسته در این کشور است و حامیانش وی را یک قهرمان ملی فداکار می‌دانند.

قاسم سلیمانی؛ قهرمان ملی محبوب در ایران

به گزارش خبرگزاری موج، اندیشکده شورای آتلانتیک در ادامه گزارش خود نوشت: هدف از این گزارش قضاوت اقدامات ژنرال قاسم سلیمانی نیست، بلکه تلاشی است برای روشن شدن علت محبوبیت عجیب وی در میان ایرانیان. فرمانده سپاه قدس ایران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و طرفدارانش وی را یک قهرمان ملی از خود گذشته می‌دانند.

قاسم سلیمانی که بیش از 20 سال است فرماندهی سپاه قدس را بر عهده دارد در نزدیکی شهر کرمان و در خانواده‌ای مذهبی متولد شد و این پیشینه مذهبی نقشی مهم در شکل‌گیری شخصیت وی به عنوان یک فرد مذهبی با اهداف عملی ایفا کرده است. گفته می‌شود پس از وقوع حادثه11 سپتامبر در سال 2001، وی به طور غیرمستقیم برای بیرون راندن طالبان در افغانستان با نیروهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا همکاری کرده است.

سلیمانی کماکان استراتژیست ارشد اقدامات نظامی ایران در خارج از کشور از جمله برای مقابله با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه است. انتشار تصاویر وی در رسانه‌های اجتماعی از سال 2014 آغاز شد که شامل حساب‌های متعدد در اینستاگرام می‌شود و بسیاری از آن‌ها بیش از 190 هزار دنبال کننده دارند. نتایج یک نظرسنجی در مرکز مطالعات امنیت و بین‌الملل دانشگاه مریلند نشان می‌دهد که محبوبیت وی تا ژانویه 2016 بیش از 73 درصد بوده و این رقم در دسامبر 2016 به 74 درصد افزایش یافته است. این محبوبیت تا اندازه زیادی ناشی از فداکاری و فروتنی وی است.

ایرانی‌ها استعداد زیادی در خلق قهرمانان ملی دارند و در اشعار حماسی شاهنامه نیز اسطوره‌های فراوانی وجود دارد که با دشمنان مبارزه کرده‌اند. پس از وقوع انقلاب اسلامی و در جریان جنگ عراق علیه ایران، مردم ایران شاهد قهرمانان زیادی از این جنس بوده است اما این قهرمانان مدت زمان زیادی است که حضور فیزیکی ندارند و نسل جدید نیازمند یک قهرمان زنده است. دولت ایران نیز وی را به عنوان یک قهرمان ملی معرفی می‌کند که حتی احترام و تحسین رقبایش را برانگیخته است.

از زمان ظهور داعش در کشورهای همسایه ایران، یعنی عراق و سوریه، سلیمانی به دولت بغداد و بشار اسد رئیس جمهور سوریه کمک‌های مشاوره‌ای زیادی داده است و وی به عنوان قهرمانی شناخته می‌شود که با داعش مبارزه می‌کند، از اماکن مقدس محافظت می‌کند و منافع ایران در منطقه را حفظ می‌کند.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت ژنرال سلیمانی در میان ایران‌ها عدم تمایل وی برای حضور در عرصه سیاست داخلی است. وی هیچ مشارکتی در سیاست‌های ایران ندارد و در خانه نیز در سایه قرار دارد و در مناسبت‌ها و مراسم‌ها حضور گزیده‌ای دارد. می‌توان گفت که وی هم در میان اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان مورد اعتماد است.

طرفدارانش وی را «حاج قاسم» و «سردار دل‌ها» می‌نامند و در مجموع، محبوبیت وی به دلیل طرز فکر ایرانی‌ها و میل قوی آن‌ها برای پشتیبانی از رهبران کاریزماتیک و فروتن است. همچنین نفود قاسم سلیمانی و حضور وی در همه جا مشروعیت وی را در ایران و خاورمیانه بالا برده است و او اکنون جنگ سارا محبوب ایران به شمار می‌آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • داود

    با سلام و احترام
    چرا جهت گیری ها بسمت اینکه یه نفر رو اینقدر پر رنگ می کنید
    می توانید بگویید این شخص چه کار های فوق العاده ای انجام داده که قهرمان ملی ما می شود
    ما نباید بدانیم ایشون چه کاری کرده که اینقدر دارید ستایش می کنید

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی