English

آیت‌الله علوی گرگانی:

نتوانستیم در معرفی الگوهای دینی قدم‌های مثبت برداریم

«جامعه اسلامی و حوزه مدیون زحمت‌ها و تلاش‌های علمایی چون شیخ صدوق و آیت‌الله حائری یزدی‌ها است، باید برای احیاء آثار علما صدراسلام تلاش بیشتری کرد.»

نتوانستیم در معرفی الگوهای دینی قدم‌های مثبت برداریم

به گزارش خبرگزاری موج، آیت‌الله علوی گرگانی پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار اعضای برگزارکننده کنگره بزرگداشت شیخ صدوق با بیان اینکه برگزاری همایش برای بزرگانی چون شیخ صدوق که در جامعه بسیار اثرگذار بودند در شرایط فعلی جامعه و نسل جوان ضروری است اظهار کرد: همه باید بدانند که شیخ صدوق و امثال این عزیزان چه خدماتی در عرصه‌های مختلف انجام داده‌اند.

وی بیان کرد: باید با فعالیت بیشتر کاری کرد تا مردم و به خصوص نسل جوان افرادی چون شیخ صدوق را بشناسند و تا فعالیت‌ها در این عرصه وسعت پیدا نکند، وضع به همین صورت خواهد بود.

او تاکید کرد: همه باید بدانند علما چه برکاتی برای ترویج دین داشته‌اند و با چه مشقات و سختی‌هایی تلاش کردند تا دین به درستی منتشر شود و این رسالت حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی است تا بتوانند این نوع علما را به جامعه معرفی کنند.

آیت الله علوی گرگانی گفت: متاسفانه نتوانستیم در معرفی الگوهای ارزشی و دینی قدم‌های مثبت برداریم. اگر مردم از فضایل و برزگواری آنها آگاه شوند قطعا جامعه به طرف آنها خواهند رفت.

وی افزود : مردم باید بدانند علمای گذشته چه فعالیت تاثیرگذاری برای ترویج کرده‌اند تا ندانند چگونه می‌توانند از آثار آنها استفاده کنند.

وی ادامه داد: جامعه اسلامی و حوزه مدیون زحمات‌ و تلاش‌های علمایی چون شیخ صدوق، آیت‌الله حائری، مؤسس حوزه علمیه قم و سایر علما است؛ باید برای احیاء آثار علما صدراسلام تلاش‌های بیشتری کرد.

آیت‌الله علوی گرگانی بیان کرد: باید کاری کرد تا جامعه قدردان زحمات علما باشند و این عمل تنها با فرهنگ‌سازی ممکن است، ولی این کار انجام نمی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه