English

مشاور عالی فرمانده کل سپاه:

جریان شناسی و دشمن شناسی دو مشخصه بارز جنبش دانشجویی است

مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: جریان شناسی و دشمن شناسی دو مشخصه بارز جنبش دانشجویی و به ویژه بسیج دانشجویی است.

جریان شناسی و دشمن شناسی دو مشخصه بارز جنبش دانشجویی است

به گزارش خبرگزاری موج، سردار حسین دقیقی صبح امروز در نشست «میثاق با شهدا» که در مسجد حضرت زهرا(س) برگزار شد با اشاره به این نکته که شهدای دانشجو مشعل فروزانی هستند که راه ملتی را ترسیم می‌کنند و با خون خود مسیری را نشان می‌دهند که همه دانشگاهیان امروز به آنها افتخار می‌‌کنند اظهار داشت: افتخار می‌کنیم چرا که دانشجویان و دانشگاهیان ما نقش بسزایی در جریان دفاع مقدس ایفا کردند.

وی به جریان جنبش دانشجویی در چند دهه اخیر اشاره کرد و ادامه داد: این جریان در دهه 40 یک جریان یکدست و همراه با مارکسیست‌ها بود و در دهه 50 نیز جریانات التقاطی و رادیکالی مارکسیستی دانشگاه‌ها در دست می‌گیرند، البته در کنار آنان جریانات انقلابی نیز وجود داشتند اما با هویتی محدود.

مشاور عالی فرمانده سپاه با اشاره به این موضوع که در اوایل دهه 50 مارکسیست‌ها کل دانشگاه را گرفته بودند، تصریح کرد: پس از گذشت مدتی از دهه 50 جریانات دانشجویی که متصل به افکار امام بودند پای کار آمدند.

دقیقی با طرح این پرسش که کدام جریان ماندگار شده است و آیا از جریان مارکسیتی دهه 40 و 50 اثری در دانشگاه‌های خود می بینیم؟ افزود: جریاناتی باقی ماندند که در کنار مردم و با مردم بود و آنهایی که وابسته به استکبار شرق و غرب بودند از بین رفتند.

وی با یادآوری این موضوع که امروز مشاهده می‌کنیم که رهبر جریان چریک‌های خلق، مجری بی بی سی است، ابراز داشت: اما ستاره‌های نورانی از بین این دانشگاه عشق به این مردم را در دل خود احیا کردند به طوری که وقتی جنگ می‌شود دانشجوی مشهدی از اوکلاهامای آمریکای می‌آید و به مردم خدمت می‌کند.

دقیقی تاکید کرد: دنیا می‌‌خواست ملت ما را تحقیر کند و ما نباید بگذاریم که این ملت تحقیر شوند و این شهدا نگذاشتند که ما تحقیر شویم چه شهدایی که گمنام هستند و چه آنانی که شناخته شده‌اند.

وی با بیان اینکه آنانی که با خداوند و ملت رابطه نداشتند فانی شدند، تصریح کرد: هر گاه روشنفکر با مردم همراه بوده و نخبگان با مردم همگام شدند مردم ما به پیروزی رسیدند؛ چراکه جریانات دانشجویی بسیار تاثیرگذار بودند؛ اما زمانی که جریانات دانشجویی خود را از میان مردم و ولایت کنار کشیدند در جریانات سیاسی هضم می‌شوند.

مشاور عالی سپاه پاسداران با تاکید بر این نکته که چنانچه جریانات دانشجویی با ولایت همراه شوند، سدی غیر قابل نفوذ برای استکبار خواهند شد، خاطرنشان کرد: چنین جریاناتی هستند که در تاریخ این سرزمین ماندگار می‌شوند.

دقیقی ولایتمدار بودن و استکبارستیزی را از جمله معیارهای بسیج دانشجویی خواند و ابراز کرد: بسیج جریان همه مردم است و همه را باید به خود جذب کند.

مشاور عالی سپاه پاسداران تاکید کرد: تا زمانی که جریان دانشجویی متدین است و همراه با مردم و ولایت است، ماندگار خواهد بود.

دقیقی شناختن تهدید امروز را یکی از ویژگی‌های جریانات اصیل دانشجویی دانست و تصریح کرد: روزگاری تهدید ما مرزهای شلمچه بود؛ اما آیا امروز تهدید ما این است؟ به طور حتم خیر؛ بسیجی باید این تهدید را بشناسد.

وی ادامه داد: چنانچه امروز تهدید جامعه را تشخص ندهیم مانند پزشکی خواهیم بود که تهدید را شناسایی نکرده و جان بیمار را به خطر انداخته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی