English

محمودی شاه نشین در مخالفت با کلیات بودجه:

افزایش بدهی ها در بودجه ۹۶

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس نسبت به افزایش بدهی‌ها در بودجه سال 96 انتقاد کرد و گفت: این بودجه دولت‌ها را بدهکارتر می‌کند. نماینده مردم شهریار تصریح کرد: با گسترش هزینه‌های جاری در بودجه ۹۶، نمی‌توانیم به توسعه هشت درصدی دست یابیم.

افزایش بدهی ها در بودجه 96

به گزارش خبرگزاری موج، در جلسه نوبت عصر روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی کلیت لایحه بودجه محمد محمودی شاه نشین در مخالفت با کلیات بودجه گفت: در بودجه سال 96 عدالت در توزیع مساوی امکانات رعایت نشده است. باید در حوزه توزیع بودجه کشور از لابی‌گری پنهان و آشکار به سمت اجرای درست قانون حرکت کنیم.

نماینده مردم شهریار تصریح کرد: با گسترش هزینه‌های جاری در بودجه ۹۶، نمی‌توانیم به توسعه هشت درصدی دست یابیم.

عضو کمیسیون شوراها اظهار داشت: تسلط سیاستهای مالی بر سیاست‌های پولی دولت باعث می‌شود دولتها برای تأمین بودجه خود از طرق مختلف از جمله افزایش نرخ ارز اقدام کنند.

محمودی اظهار داشت: علت اینکه در سال‌های اخیر دولت نیازمند ارائه متمم و یا اصلاحیه بودجه نبود، این است که ضمن لایحه بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مجوزهای اصلاح بودجه را نیز از مجلس می‌گیرد.

وی با اشاره به افزایش نرخ انتشار اوراق مشارکت، اسناد خزانه و فاینانس در بودجه سال 96 گفت: در بودجه سال ۹۶، بدهی‌های دولت افزایش یافته و در آینده در کنار وابستگی بودجه به نفت، وابستگی بودجه به بدهی‌ها نیز اقتصاد کشور را تهدید می‌کند.

عضو کمیسیون شواراها اظهار داشت: تداوم این امر در بلندمدت ضمن تهدید ظرفیت بخش خصوصی می‌تواند دولت را در تنگنا قرار دهد.

وی تصریح کرد: از سال 91 تاکنون 270 هزار میلیارد تومان، یارانه نقدی به مردم پرداخت شده که از این میزان 190 هزار میلیارد تومان از محل اصلاح قیمت تأمین شده و 800 میلیارد تومان از محل درآمدهای دولت پرداخت شده است که این امر نشان دهنده انحراف در قانون هدفمندی یارانه‌هاست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه