English

رئیس مجلس کره شمالی در کنفرانس حمایت از انتفاضه:

اسرائیل باید به هیچ قید و شرطی سرزمین‌های اشغالی را ترک کند

تام چوک مشروعیت دادن به شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را علت حمایت‌های آمریکا از این رژیم خواند و گفت: اسرائیل باید به هیچ قید و شرطی سرزمین‌های اشغالی را ترک کند.

اسرائیل باید به هیچ قید و شرطی سرزمین‌های اشغالی را ترک کند

به گزارش خبرگزاری موج، تام چوک رئیس مجلس کره شمالی امروز سه‌شنبه سوم اسفند در دومین نشست روز نخست ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین با ابراز درود به مردم این کشور به جهت تلاش برای ایجاد دولت مستقل گفت: رئیس جمهور و رهبر کره شمالی به ما آموخته‌اند که موضوع فلسطین مسئله مرگ و زندگی است چرا که مردم آن مبارزه‌ای طولانی برای مقابله با تجاوز داشته‌اند.

وی به تأکید رهبر کره شمالی در حمایت از آرمان و حقوق حقه مردم فلسطین اشاره کرد و با ذکر این نکته که به واسطه اقدامات رژیم صهیونیستی و حمایت‌های آمریکا نتایج مثبتی در حل موضوع فلسطین شاهد نیستیم، اظهار داشت: آمریکا درصدد است که به شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی مشروعیت قانونی دهد.

تام چوک پیروزی را با وجود مشکلات طولانی متعلق به مردم فلسطین خواند و با اشاره به اینکه شرط این پیروزی مبارزه و اتحاد فلسطینیان است، گفت: مسئله فلسطین می‌تواند براساس منافع مردم این کشور و نیز اعراب حل شود.

وی از لزوم خروج بی قید و شرط رژیم صهیونیستی از سرزمین‌های اشغالی و توقف کشتار مردم فلسطین سخن گفت و با تأکید براینکه آمریکا نباید از اقدامات این رژیم حمایت کند، افزود: هر کس خواهان صلح عدالت است باید مداخله‌های امپریالیسم را محکوم کند.

تام چوک اساس تلاش برای ایجاد صلح و عدالت را اقدام مشترک همه کشورها برشمرد و در ادامه با یادآوری فشارهای آمریکا بر کره شمالی گفت: کره شمالی با افزایش قدرت هسته‌ای خود با فشارهای آمریکا مقابله می‌کند.

رئیس مجلس کره شمالی هدف آمریکا از تحریم کره شمالی را ایزوله کردن این کشور خواند و با تأکید براینکه کشور متبوعش همواره به دنبال اهداف خود خواهد بود، تصریح کرد: تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی ضد انسانی است اما ما تلاش خود را برای به دست آوردن حقوق حقه خود به خرج می‌دهیم و هر گونه اقدامی از سوی امپریالیست‌ها نمی‌تواند تلاش ما را متوقف کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه