English

تخلف خاوری در کانادا؛ کلید استرداد این مجرم به ایران

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: تخلف خاوری در کانادا زمینه را برای بازگردادن او به ایران فراهم می کند.

تخلف خاوری در کانادا؛ کلید استرداد این مجرم به ایران

اردشیر نوریان نماینده شهرکرد در مجلس دهم در گفتگو با فاطمه باقری خبرنگار خبرگزاری موج، با اشاره به تخلف محمود خاوری در کانادا و تاثیر این تخلف بر استرداد او به ایران گفت: بر اساس قوانین بین المللی استرداد مجرمین قاعده بین المللی این است که اگر فردی در کشور دست به تخلف زد و متواری شد، او را به کشورش برگردانند اما کانادا در چارچوب فضای سیاسی حاکم بر روابط دو کشور همکاری لازم را با پلیس اینترپل و ایران نداشت.

وی افزود: نحوه برخورد با خاوری به قوانین داخلی کانادا بر می گردد و نمی توان آن را به ایران ارتباط داد اما تخلف خاوری در کانادا فضایی را ایجاد کرد که ایران بتواند فشار بیشتری برای استرداد او بیاورد و خواهان افزایش همکاری اینترپل در این زمینه شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: کاملا واضح و روشن است فردی یا مقام مسئولی زمانی که در کشور خود دست به تخلف بزند قطعا، در کشورهای دیگر نیز عامل تخلف خواهد بود، بنابراین دور از انتظار نبود خاوری در کانادا نیز تخلف کند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس ادامه داد: با وجود اینکه مشخص بود خاوری متهم اختلاس سه هزار میلیاردی ایران می تواند در کانادا دردسر ساز شود اما اوتاوا برخلاف رویه قوانین بین المللی عمل کرد.

نوریان در پایان تصریح کرد: امیدواریم که در جریان این اتفاق خاوری به ایران برگردد تا به تخلفات صورت گرفته رسیدگی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه