English

کارشناس مسائل جهان عرب در پاسخ به موج

هدف از ائتلاف عربی-اسرائیلی، گسترش تهدید ایران به کشورهای عربی است

کارشناس مسائل جهان عرب گفت: اسرائیل در نظر دارد تهدید ایران علیه خود را با ایجاد ائتلاف عبری-عربی، به سایر کشورهای منطقه توسعه دهد.

هدف از ائتلاف عربی-اسرائیلی، گسترش تهدید ایران به کشورهای عربی است

حسین آجرلو در مورد ائتلاف عربی-اسرائیلی مطرح شده توسط ترامپ برای حل مساله فلسطین به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: طرح مذکور به سالهای دهه 90 میلادی و زمانی که اردن وارد سازش و همکاری های امنیتی با اسرائیل شد، بر می گردد و موضوع جدیدی نیست.

وی ادامه داد: با این حال تا امروز به دلیل حمایت های مردمی از مساله فلسطین، اکثر کشورهای عربی جرات ابراز همراهی با این طرح را نداشتند. اما بعد از بحران سوریه که ایران توانست با محور مقاومت به دستاوردهایی دست یابد و خساراتی به جریان های پرنفوذ اسرائیلی-وهابی وارد کند، این طرح دوباره جدی شد و البته علنی شد.

کارشناس مسائل جهان عرب خاطر نشان کرد: ایجاد ائتلاف مذکور برساخته ای است از طرح بلند مدتی که رژیم صهیونیستی برای تهدید سازی علیه ایران شروع کرده. در حالی که ایران فقط برای اسرائیل تهدید محسوب می شود اما تل آویو می خواهد این تهدید را به سایر کشورهای منطقه نیز تسری دهد.

آجرلو بیان کرد: این نقشه مانند نقشه های قبلی اسرائیل قابلیت اجرا ندارد و تنها دستاودر آن می تواند ادامه شهرک سازی و ایجاد فضایی برای گسترش همکاری های امنیتی برخی از اعراب با اسرائیل باشد.

وی در مورد علت حضور مصر و اردن در طرحی که هدف آن کوچ اجباری فلسطینی ها به بخش هایی از منطقه سینا و سرزمین اردن است اظهار داشت: قاهره سعی کرده در هر موضوعی که یک طرف آن اعراب و طرق دیگر قدرت های بزرگ هستند، فعال باشد. اردن هم هدفش از حضور در این ائتلاف، جلوگیری از وجه المصالحه قرار گرفتن سرزمینش در معامله میان عربها و اسرائیل است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه