English

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:

آنچه در خوزستان پیش آمد، دل انسان را می‌خراشد/مسوولان به فکر مردم باشند

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: آنچه که در خوزستان در این چند روز برای مردم پیش آمد، واقعاً دل انسان را می‌خراشد.

آنچه در خوزستان پیش آمد، دل انسان را می‌خراشد/مسوولان به فکر مردم باشند

به گزارش خبرگزاری موج، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب، صبح امروز در ابتدای درس خارج فقه، بیانات مهمی درباره لزوم تسریع در رسیدگی به مشکلات مردم جنوب کشور بیان کردند.

 رهبر معظم انقلاب، صبح امروز در ابتدای درس خارج فقه اظهار کردند: آنچه که در خوزستان در این چند روز برای مردم پیش آمد واقعاً دل انسان را می‌خراشد؛ [رسیدگی به] این‌ها وظیفه‌ی ماست؛ این‌ها وظیفه‌ی مسوولین است. حکومت‌ها موظفند به فکر مردم باشند؛ این یکی از وظایف قطعی و فوری و همیشگی حکومت‌هاست.

ایشان ادامه دادند: اگر کسی به فکر مردم باشد، نمی‌تواند در مقابل مسائل دشوار خوزستان راحت بماند. این حرف که وضعیت فعلی نتیجه به فکر نبودن گذشتگان است، کافی نیست و مشکلی را حل نمی‌کند و چند صباح دیگر نیز دیگران همین قضاوت را درباره ما خواهند کرد که چرا برای علاج مشکل مردم کاری انجام نشد.

رهبر انقلاب تصریح کردند: در جنوب کشور سیل آمده است. الان مردم آن منطقه در یک شرایطی هستند که احتیاج به کمک دارند. سیل آفت بزرگی است و خسارت‌های زیادی برای مردم و خانواده‌ها ایجاد می‌کند. این یک وظیفه است یک کار لازم است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با انتقاد از برخی که به‌جای حل مسئله ریزگردها، مسئولیت آن را متوجه گذشتگان می‌کنند، خاطرنشان کردند: درست است که برخی مسائل به چاره‌اندیشی‌های بلندمدت احتیاج دارد اما این حرف که وضعیت فعلی نتیجه به فکر نبودن گذشتگان است، کافی نیست و مشکلی را حل نمی‌کند و چند صباح دیگر نیز دیگران همین قضاوت را درباره ما خواهند کرد که چرا برای علاج مشکل مردم کاری انجام نشد.

ایشان افزودند: باید این سختی‌ها را در زندگی مردم لمس، و برای علاج آنها فکر، کار، تلاش، همدردی و همدلی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی