English

نماینده مردم تهران در مجلس

جامعه قابلیت حضور زنان را در عرصه های سیاسی دارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان استفاده از ظرفیت زنان در عرصه های سیاسی بویژه انتخابات ریاست جمهوری گفت: جامعه قابلیت حضور زنان را در عرصه های سیاسی دارد.

جامعه قابلیت حضور زنان را در عرصه های سیاسی دارد

محمدجواد فتحی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، درباره تعریف واژه رجل  سیاسی در قانون اساسی اظهار کرد: تفسیر آن از لحاظ علمی آنچه که شورای نگهبان باید بگوید و آنچه که از مشروح مذاکرات از رجل سیاسی فهمیده می شود، جنسیت مرد مدنظر است؛ اما واقعیت های جامعه بویژه در عرصه های بین المللی این اقتضا را دارد که تبعیض جنسیتی قائل نباشیم که نبستیم.

وی ادامه داد: تصور می کنم واقعا این قابلیت وجود دارد و جامعه ما نشان داده که یک وزیر زن را خوب می پذیرد.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی درباره این اظهار نظر که مجلس خود حضور زنان را در رده های بالا بویژه در ترکیب هیات رئیسه نمی پذیرد، گفت: مجلس فراهم آمده از 290 نماینده است و همه نمایندگان چنین تفکری ندارند.

وی ادامه داد:جنسیت تعیین کننده اعضای هیات رئیسه مجلس نیست ؛ اما اینکه اکثریت چه نظری دارند چیز دیگری است و باید رای گیری شود تا معلوم شود. اما می دانم بسیاری از نمایندگان چنین دیدگاهی ندارند.

فتحی حضور زنان در عرصه های سیاسی بویژه انتخابات ریاست جمهوری پیش رو  در مشارکت بیشتر زنان تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: زنان جمعیت بسیار قابل توجهی هستند که نیمی از جمعیت را شامل می شوند و این می تواند مشوقی برای زنانی باشد که فکر می کنند جامعه در هیچ جایی از آنان تاثیر و تاثری برنمی تابد.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: این موضوع از بعد دیگری هم خوب به نظر می رسد و اینکه می توان از استعدادها و توانایی های زنان هم استفاده کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه