English

وزیر دادگستری در دیدار با رئیس اداره مسلمانان قفقاز:

اسلام ضد تندروی و تروریسم است

وزیر دادگستری گفت: اسلام ضد تندروی و تروریسم است و شکل گیری گروه های تند رو به نام اسلام، جریان انحرافی است که نه شیعیان و نه اهل تسنن آن را قبول ندارند، اما متاسفانه علیه اسلام در جریان است.

اسلام ضد تندروی و تروریسم است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری کشورمان در ادامه برنامه‌های سفر خود به کشور آذربایجان و در آخرین دیدار با رئیس اداره مسلمانان قفقاز دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر دادگستری در این دیدار با مثبت ارزیابی کردن دستاوردهای سفرش به جمهوری آذربایجان بیان کرد: خوشبختانه روابط بین دو کشور در سطح خوب و حجم قابل قبولی است و در عین حال ما انتظار توسعه بیشتری به ویژه در مراودات اقتصادی داریم.

وی اظهار کرد: یکی از مسایل مهم بین دو کشور، ارتباط خوب بین مردم دو ملت است؛ این علاقه و محبت مردم به دلیل فرهنگ و مشترکات دینی و زبانی است که از گذشته وجود داشته است؛ ما یک ملت و یک جامعه هستیم و مقامات عالی دو کشور نیز به این امر باور دارند.

پورمحمدی با اشاره به مشکلات ایجاد شده از سوی گروه‌های تروریستی گفت: آنهایی که می خواستند از طریق ایجاد و حمایت گروه های تندرو و تروریستی، بین کشورهای مسلمان تفرقه ایجاد کنند و در این راه هزینه های گزافی نیز پرداختند، به هدف خود دست نیافتند.

وی در این باره تصریح کرد: علیرغم کینه ورزی ها علیه ایران، ما امنیت خوبی داریم؛ چرا که فرهنگ شیعی ما بر مبنای صلح و مودت و دوستی بوده که مردم را جذب خود کرده است و این سرمایه بزرگی برای ما است که باید تقویت شود.



روحانیون باید از توسعه و رفاه مردم حمایت کنند

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: اسلام ضد تندروی و تروریسم است و این جریان انحرافی است که نه شیعیان و نه اهل تسنن آن را قبول ندارند، اما متاسفانه علیه اسلام در جریان است. ما به این امر باور داریم و می دانیم که دشمنان اسلام این موضوع را بهانه ای برای سرکوب مسلمانان و جلوگیری از آشکار شدن اصل اسلام، قرار داده اند؛ اصل ترور را صلیبیان علیه مسلمین و امروز صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان راه انداخته اند و ما از این اتحادی که بین مسلمانان ایجاد شده بسیار خرسندیم؛ وظیفه ما روحانیون در این بین از همه بیشتر است و ما به عنوان علمای اسلام باید از توسعه و رفاه مردم حمایت کنیم.

در این دیدار "شیخ الاسلام پاشازاده" نیز روابط بین دو کشور را بسیار خوب توصیف کرده و تصریح کرد: روابط خوب روسای جمهور دو کشور، در سایه سفر شما حتما گسترش خواهد یافت؛ چنانکه از گذشته شاهد بوده ام "حیدر علی اف" همواره توجه ویژه ای به ایران داشت و اکنون این دیدگاه و توجه ویژه در مورد "الهام علی اف" نیز وجود دارد.

بر اساس گزارش وزارت دادگستری، رئیس اداره مسلمانان قفقاز گفت: به عنوان یک شهروند و یک روحانی از موضع ایران در مناقشات قره باغ تشکر می کنم و همواره جمهوری اسلامی ایران، حامی آذربایجان بوده و امروز در همه زمینه ها روابط خوبی بین دو کشور وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه