English

شریعتمداری:

سازمان ملی استاندارد، تشریفاتی یا تزیینی نیست

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: سازمان ملی استاندارد ایران، سازمانی تشریفاتی یا تزیینی نیست بلکه سازمان مقتدری است که در جهت صیانت از یکی از مهمترین حقوق شهروندان که سلامت و ایمنی آنها است، هیچ مماشاتی نمی‌کند.

سازمان ملی استاندارد، تشریفاتی یا تزیینی نیست

به گزارش خبرگزاری موج، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور در جمع مدیران سازمان ملی استاندارد ایران ضمن اظهار خرسندی از حضور در میان مدیران ستادی و استانی سازمان این نشست را فرصتی مغتنم دانست که با هدف شنیدن دیدگاه‌ها و پیشنهادهای مدیران عالی سازمان ملی استاندارد فراهم شده است و از این بابت اظهار خوشحالی کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار داشت: ما در شرایط سختی دولت را تحویل گرفتیم و لذا علی‌رغم همه تلاشها هنوز نتوانسته ایم در جبران مافات و سپس اجرای برنامه های تحول آفرین طبق برنامه های رئیس دولت تدبیر و امید به همه اهداف رسیده و آنچه را در برنامه داشتیم بطور کامل پیاده کنیم.

وی ادامه داد: بعنوان مثال در ابتدای دولت فکر می‌کردیم مجموع بدهی های دولت عددی در حدود 100 هزار میلیارد تومان باشد اما حالا و براساس اعلام وزیر اقتصاد مشخص شده است که این بدهی 540 هزار میلیارد تومان است علاوه بر حوزه اقتصادی در حوزه روابط خارجی نیز دولت در شرایط بسیار سختی بود.

شریعتمداری تصریح کرد: ارتباطمان با بسیاری از کشورهای دنیا بدلیل فشار نظام فاسد سلطه به کشورهای مختلف قطع یا بسیار ضعیف شده بود، با تحریم گسترده وحشیانه ای روبرو بودیم و نمی توانستیم مبادلات تجاری جهانی طبیعی داشته باشیم. به عبارتی برخی از درختان تنومندی که حاصل سالها تلاش بودند را در سایه عملکرد ناصحیح بریده یافتیم و در چنین شرایطی با کاشت نهال‌های جدیدی در عرصه سیاست و اقتصاد که انجام آن کار بسیار دشواری بود بایستی برای به ثمر رسیدن دوباره این نهال ها صبوری کنیم تا بتدریج و با زحمت این مهم انجام شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور خطاب به مدیران و کارکنان سازمان ملی استاندارد ایران گفت: قدر خودتان را بدانید که در سازمان ارزشمندی مشغول کار هستید. سازمانی با توانایی و تخصص نیروی انسانی سازمان شما بسیار کم است. سازمان ملی استاندارد ایران نیز به یک معنا سازمانی است برای اعمال زیبایی در ایران امروز ما ، سازمان ملی استاندارد ما هم می خواهد بگوید در تولید و تامین و عرضه کالا و خدمات ایران امروز هر چیزی باید در جای خودش قرار گیرد و این یکی از مفاهیم اصلی بلکه مفهوم والایی از استاندارد است

وی با بیان اینکه دولت امروز به یک معنا دولت اشاعه و ترویج استاندارد است، گفت: زیرا شعار اصلی این دولت اعتدال است و اعتدال به یک معنا، هر چیزی در جای خودش قرار دادن است ، یعنی همان مفهومی که استاندارد امروز دنبال می‌کند. این سازمان علیرغم آنچه بر ما رفته است و تمامی مشکلاتی که با آن دست به گریبان هستیم ، روند بسیار خوبی را در این سال ها طی کرده و روند رو به رشدی را طی کرده است که برخی از آنها در گزارش رئیس و مدیران عالی سازمان امروز بدرستی بیان شد.

شریعتمداری گفت: سازمان ملی استاندارد ایران، سازمانی تشریفاتی یا تزیینی نیست بلکه سازمان مقتدری است که در جهت صیانت از یکی از مهمترین حقوق شهروندان که سلامت و ایمنی آنها است، هیچ مماشاتی نمی‌کند و طبق قانون با اقتدار عمل می‌کند. توانایی های سازمان ملی استاندارد امروز که ما با محدویتهایی در منابع مواجه هستیم باید در خدمت اولویت های مردم یعنی مسائلی که با سلامت و ایمنی آنها سروکار دارد قرار گیرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تأکید بر واگذاری برخی از امور به بخش های دیگر گفت: هنوز ظرفیت های بسیاری برای واگذاری به بخش هایی خارج از سازمان با نظارت و حاکمیت سازمان وجود دارد که نباید از آنها غفلت شود. سازمان ملی استاندارد ایران می‌تواند و باید برخی از تصدی‌ها را به سازمان ها و وزارتخانه های دیگر واگذار و خودش به عنوان عامل کنترل و ناظر عالی بر امور واگذار شده عمل کند.

وی ادامه داد: واگذاری برخی از تصدی‌ها به دیگر سازمان ها و وزارتخانه ها و نظارت دقیق و مسئولیت خواهی از آنها کاری عاقلانه و عالمانه است و موجب هم افزایی بین دستگاه ها خواهد شد. در دنیا الگوی واحدی برای اداره امور استاندارد وجود ندارد. برخی ساختارهای سازمانهای استاندارد در جهان علاوه بر استاندارد، مبحث کیفیت و بهره وری را نیز در بر می‌گیرند، برخی دولتی هستند، برخی خصوصی و برخی هر دو وجه را دارا هستند. از این رو ما باید در ایران به یک الگوی بومی برسیم و آن را مبنا قرار دهیم.

شریعتمداری تصریح کرد: یکی از موفقیت‌های سازمان ملی استاندارد در این دوره به تصویب رساندن قانون جدید سازمان ملی استاندارد است که انشاالله بزودی با تایید نهایی شورای محترم نگهبان ابلاغ می‌شود و می‌تواند مبنای این تحولات قرار داده شود .

وی ادامه داد: با اتصال سازمان ملی استاندارد به رئیس جمهور و معاون اجرایی نیابتاً و با توجه به صدور حکم رئیس سازمان توسط بالاترین مقام اجرایی کشور، جایگاه سازمان شما اهمیت فوق العاده ای در ساختار نظام پیدا کرده است . شما می توانید با توجه به سلسله مراتب پیش گفته با صدور بخش نامه ها و دستورالعمل ها خطاب به سایر وزارتخانه ها و سازمان ها از آنها مسئولیت بخواهید و از این ظرفیت برای رسیدن به اهداف سازمان بهره ببرید.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به بحث تدوین استانداردها گفت: سازمان استاندارد در تدوین استانداردها باید دو نکته را مدنظر قرار دهد. اول آنکه در تدوین استانداردها به سمت اولویت های مردم برود و دوم آنکه از نظر همه اندیشمندان و متولیان استفاده کند و اختلاف نظرها را به حداقل برساند.

شریعتمداری اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد ایران در پژوهش باید بر مسائلی که اولویت مردم است متمرکز شود و با مدیریت امور پژوهشی از توان تخصصی همه موسسات پژوهشی کشور در جهت اهداف سازمان ملی استاندارد بهره گیری کند . پژوهشگاه استاندارد می‌تواند با قانونمندی های خود نه تنها به منابع مالی دولت و سازمان متکی نباشد که برخی از ماموریت‌های هم راستای خود در سازمان مرکزی و ادارات استانی را نیز تامین مالی کند .

وی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ و مفهوم استاندارد و کیفیت و بهره وری در میان کودکان و نوجوانان وجوانان به زبان متناسب بر استفاده حداکثری از ظرفیت های آی‌تی و آی‌سی‌تی کشور در ترویج و فرهنگ سازی فعالیت های این سازمان تاکید کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد ایران با نگاه مشفقانه و روان سازی قوانین و مقررات موجود می تواند شتاب دهنده توسعه در ایران امروز باشد.

شریعتمداری ضمن تشکر از تلاش های نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در سه سال گذشته، تمدید مسئولیت وی را در دوره جدید اعلام و برای او در ادامه فعالیتش در هدایت و مدیریت این سازمان آرزوی موفقیت کرد .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه