English

کواکبیان در نطق میان دستور در آستانه یک سالگی مجلس دهم

بسیاری از وعده های انتخاباتی مان را محقق نکردیم

نماینده مردم تهران با عذرخواهی از مردم گفت: در آستانه یک سالگی مجلس دهم قرار داریم اما بسیاری از وعده های انتخاباتی از جمله اشتغال محقق نشده است.

بسیاری از وعده های انتخاباتی مان را محقق نکردیم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، مصطفی کواکبیان در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس افزود: در آستانه هفتم اسفند اولین سالگرد برگزاری انتخابات مجلس دهم قرار داریم؛ اگر چه در انتخابات ما نمایندگان منتخب وعده‌های زیادی به مردم دادیم، اما نتوانستیم بسیاری از این وعده ها مانند اشتغال را محقق سازیم.

** سیاست های کلی انتخاباتی ابلاغی رهبری روی زمین نماند

کواکبیان با بیان اینکه در آستانه انتخابات سرنوشت‌ ساز اردیبهشت 96 قرار داریم،‌ اظهار کرد: برای چندمین بار تکرار می ‌کنم نباید سیاست‌ کلی انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری که بیش از چهار ماه از ابلاغ آن می گذرد، بر زمین بماند.

وی با تاکید بر ضرورت شفاف‌ سازی هزینه‌های تبلیغاتی، ضرورت نقش آفرینی احزاب و تشکل‌ های سیاسی و جلوگیری از دخالت نیروهای مسلح و قوای سه‌گانه و وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ های تابعه در جهت‌گیری انتخاباتی، ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در امر شمارش و  اخذ آرا، ضرورت تعریف دقیق مفهوم رجال سیاسی و مذهبی و امثال اینها، درباره طرح دو فوریتی ادامه داد: طرح دو فوریتی مجلس ممکن است بدلیل ایجاد بار مالی با ایراد شورای نگهبان مواجه شود و به  انتخابات پیش رو نرسد.

وی اضافه کرد: لذا خواهش می ‌کنم دولت هرچه زودتر قبل از ورود مجلس به بحث بودجه لایحه دوفوریتی برای تحقق سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در موضوع انتخابات ارائه دهد.

** مجلس نتوانست مناسبات درونی را ساماندهی کند

کواکبیان در بخش دیگری از نطق خود خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک اصلاح‌ طلب عرض می ‌کنم چندان مناسبات درونی و دموکراتیک و شکل ‌گیری کمیسیون‌های مجلس را نتوانستیم ساماندهی کنیم، لذا از ملت شریف ایران و مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس، به ویژه کسانی که به امثال ما رأی دادند به خاطر محقق نشدن وعده‌ها به ویژه در امر اشتغال و رونق تولید، شرمنده هستم. هرچند بر میثاق با ملت مجدداً تأکید می‌کنیم و یک لحظه سر سوزنی از حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد.

عضو فراکسیون امید مجلس درباره طرح تفاهم ملی مطرح شده از سوی اصلاح طلبان، خاطرنشان کرد: این طرح چند پایه اساسی دارد که یکی از آنها پذیرش فصل‌الخطاب بودن رهبر معظم انقلاب و قانون اساسی است و همچنین مصادره نکردن امام و رهبری و قانون اساسی و سپاه و بسیج و امثال آقای هاشمی رفسنجانی از سوی یک جناح خاص دیگر پایه‌های این تفاهم است.

وی ادامه داد: همین جا اینجانب از مقام معظم رهبری درخواست می‌کنم به دفتر خودشان دستور فرمایند زمینه ارتباطات را با اصلاح‌طلبان شناخته ‌شده حضرت امام و رهبری و قانون اساسی را بیشتر از قبل فراهم کنند. همچنین ارزش‌ها و معیارهای ارزش‌های دینی و موازین اسلامی در همه زمینه‌ها در روابط بین جریان‌ها و جناح‌ها و احزاب‌ پذیرفته شود که اینجانب هم با همکاری دوستان شاخص‌های مهم آن را پیش نویس کرده‌ایم.

 

**اتفاقاتی که برای آقای مازنی در زادگاه خودشان پیش آمده را محکوم می کنیم

کواکبیان تصریح کرد: همین جا صحبتی که با روحانی مبارز حجت‌الاسلام مازنی در زادگاه خودشان در روز 22 انجام شده را محکوم می ‌کنیم. عده‌ای با تصویر به دار آویخته‌ شد محصوران آمدند و مانع از سخنرانی او شدند و با توجه به موافقت استاندار، فرماندار و نماینده این منطقه در مجلس ،  چنین روش‌هایی به تفاهم ملی آن هم در آستانه انتخابات کمک نمی کند.

وی با تشکر از 80 نفر از نمایندگان که در نشست فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس با حضور وزیر امور خارجه، ابراز امیدواری کرد بقیه  هم در این بزرگترین فراکسیون تخصصی به منظور بهره مند شدن از ظرفیت دیپلماسی و گروه‌های دوستی و بین‌المجالس جهانی برای اهداف و منویات انقلاب شرکت کنند.

نماینده مردم تهران  از رئیس مجلس درخواست کرد حداقل یک اتاق سه در چهار به دفتر بین‌المجالس جهانی اختصاص دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه