English

نماینده مردم اقلید در نطق میان دستور مطرح کرد

اقلید رتبه اول تولید سیب زمینی و چغندر/ بیکاری و خشکسالی بحران این شهرستان

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقلید با وجود همه مشکلات رتبه نخست تولید سیب زمینی و چغندر را در اختیار دارد، گفت: بیکاری و خشکسالی مهمترین بحران این شهرستان است.

اقلید رتبه اول تولید سیب زمینی و چغندر/ بیکاری و خشکسالی بحران این شهرستان

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، سیدحسین افضلی در نطق میان دستور امروز مجلس، اقلید را شهرستانی با قدمتی 7 هزار و 500 ساله عنوان کرد و افزود: این شهر نقطه ثقل چهار استان شیراز، اصفهان، یاسوج و یزد است.

وی با اشاره به موقعیت آب و هوایی و اجتماعی و ویژگی‌های شهر اقلید، اظهار کرد: با توجه به ویژگی‌های آب و هوایی اقلید، این شهرستان می‌تواند جاذبه گردشگری بسیاری از کشورهای همسایه باشد .
افضلی خاطرنشان کرد: همچنین به دلیل وجود باد در 10 ماه از سال و دارا بودن آفتاب مطلوب می‌توان انرژی تجدیدپذیر را از طریق اقلید برای سایر استان‌های کشور فراهم کرد.
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وجود برخی بحران‌ها مانند بیکاری و خشکسالی در این شهرستان تصریح کرد: خشکسالی 45 هزار هکتار از زمین‌های اقلید را تحت تاثیر قرار داده  اما همچمنان این منطقه مقام اول تولید سیب‌زمینی و چغندر و مقام سوم تولید گندم را در اختیار دارد. در زمین‌های زراعی این منطقه 230 هزار تن چغندر، 120 هزار تن سیب‌زمینی، 170 هزار تن سیب درختی، 80 هزار تن حبوبات تولید شده است و  بهترین شرایط را برای صنایع غذایی، تبدیلی و بسته‌بندی در اختیار دارد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه