English

بیانیه جمعیت ایثارگران در حمایت از جبهه مردمی نیروهای انقلاب

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در حمایت از جبهه مردمی نیروهای انقلاب بیانیه ای صادر کرد.

بیانیه جمعیت ایثارگران در حمایت از جبهه مردمی نیروهای انقلاب

به گزارش خبرگزاری موج، در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است:

میهن اسلامی عزیزمان در تحقق فرایند تکاملی انقلاب اسلامی و ثمردادن مکتب مبتنی بر آموزه های امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب(مدظله) قرار گرفته است. از یک­سو سیاست لبخند و کرنش برخی به استکبار برای همه و به وضوح ثابت کرد که منظور و برداشت دولت آمریکا از معامله، گرفتن همه چیز و تحقیر طرف مقابل است و برای حل مشکلات کشور باید بجای تکیه بر خارجی ها، به نیروهای مستعد و توانای داخلی اعتماد و تکیه کرد. از سوی دیگر، بی تدبیری های پی در پی، فشار معیشتی بر آحاد طبقه متوسط و محروم جامعه را به شدت افزایش داده است. تجربه این چند سال نشان داد پیشرفت، از مسیر «اقدام انقلابی» و «تکیه بر آحاد مردم» بدست می آید و هرجا «روحیه انقلابی» و «تکیه بر مردم»، کنار گذاشته شده، حاصل، تحقیرملی و حداقل،‌ عقب نگهداشتن کشور بوده است و قطعا دستاوردهای عظیم ملت ایران ناشی از روحیه انقلابی، تکیه بر مردم، اعتقاد به ارزشهای دینی و وحدت ملت در تبعیت از رهبری است و کاستی ها ناشی از فاصله گرفتن از این اصول بنیادین است.

بیش از سه سال است که اقتصادانان منصف و خیرخواه به دولت نصیحت می کنند که مشکل اصلی، ناشی از عملکرد بد بانکها و ادارت دولتی، مدیران ناکارامد و خسته و بی توجهی به ظرفیت عظیم مردمی است و دولت همت کند تا کارآفرینان ایرانی را از مشکلات اداری و مقررات دست و پاگیر کسب وکار نجات دهد، اما دولت، همه امیدش را به نتایج مذاکرات و دوران به اصطلاح پسابرجام دوخته بود و تصور می کرد با رفع تحریمها، همه مشکلات از آب خوردن وآلودگی هوا تا بیکاری جوانان حل و فتح الفتوح حاصل خواهد شد. این خوش خیالی، سه سال و نیم کشور را در بی عملی قرار داد و عمق مشکلات و بیماریهای اقتصادی را حادتر کرد.

بی تدبیری و بی عملی این سالها، با پدیده تلخ و بسیارخطرناک پیوند ثروت و قدرت همراه شده است. امروز در شرایطی قرار داریم که برخی مسئولان، ثروتهای هزار میلیاردی اندوخته و شرکتهایشان را بنام همسرو فرزندان خویش کرده اند و با وقاحت هرچه تمام تر تلاش دارند مقررات و قیمتها را به ضرر عموم مردم و به نفع کسب و کار شخصی خود تغییر دهند.

در دورانی به سر می بریم که برخی مدیران بی لیاقت و بدعمل، برداشت ناعادلانه حقوقهای چند ده میلیونی و پاداشهای چندصد میلیون تومانی از بیت المال را سهم خود از سفره انقلاب می نامند و خود را ذخیره انقلاب می خوانند و در شرایطی که کثیری از مردم بخاطر بی عملی و بدعملی آنها در تنگنای سخت معیشتی ناشی از حقوق های عقب افتاده یا شغلهای از دست رفته می سازند و می سوزند، این پُرروها در فیشهای نجومی و ظالمانه برای خود، حق اوقات فراغت اولاد در نظر می گیرند.

امروز در وضعیتی به سر می­ بریم که اشرافی ­گری، مانور تجمل و کاخ­نشینی برخی صاحبان قدرت و ثروت از محل بیت المال، دره های فقر و محرومیت را عمیق تر و نسل جوان را از داشتن حداقل های زندگی سالم محروم و ناامید کرده است.

با کسانی طرف هستیم که بودجه توسعه حمل و نقل عمومی را نمی دهند اما برای خرید خودروی شخصی وام می پردازد، برای پرداخت وام ازدواج، شرایط سخت و صف های طولانی تعیین می کنند اما به سفارش شده ­ها و نورچشمی­ ها وام های میلیاردی فوری پرداخت می کنند. به جای پرداختن به مطالبات و نیازهای واقعی جوانان مستعد و پرتوان کشور، مسایل فرعی و حاشیه ­ای را بزرگ و دوقطبی های کاذب و توخالی درست می کنند.

در شرایطی هستیم که عده ای با دشمن خارجی با لبخند و کرنش ولی با ایرانی دلسوز میهن، با عصبانیت و درشتی برخورد می کنند. فرصت های تاریخی کشور را می سوزانند و حتی جرات اعتراف به اشتباه در برابر ملت را ندارند.

دانشمندان توانای ایرانی را تحقیر می کنند و حق شان را نمی پردازند اما برای خرید کالا و فناوری خارجی، تحقیر را افتخار می دانند و مطالبات کلان شان را پیش پیش می پردازند. کمر تولیدکننده داخلی را با انواع تصمیم های نادرست می شکنند و برای ورود کالاهای خارجی فرش قرمز پهن می کنند و بازارهای ایران را در اختیار آنها می گذارند. کارگر ایرانی را بیکار می کنند و فرصتهای شغلی ناشی از بازار ایران را در اختیار کارگران چین و ترکیه و اخیرا اروپایی قرار می دهند.

این همه بی تدبیری و ناکارآمدی و حقارت، نتیجه دور شدن تدریجی از ارزشها و روحیه انقلابی است. این همه ضعف و رکود و بیکاری و فشارمعیشت، در شان و حق این ملت صبور نیست و چاره کار، پالایش اساسی مسئولیت های کشور از فاسدان و هرزگان و اشراف نوکیسه و اعتماد و اتکا به توانایی های داخلی و اصلاحات واقعی اقتصاد ایران برای تسهیل سرمایه­‌گذاری، ارتقای تولید و ایجاد اشتغال است.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، همه ملت ایران، گروه های مرجع، تشکل ها و دلسوزان انقلاب و میهن اسلامی را به حرکت تحول خواهانه و مردمی برای پایان دادن به این همه بی تدبیری و فساد فرا می­خواند و اعتقاد دارد، نجات کشور از مدیران پرادعا، پرخرج، فاسد، اشرافی و  بی کفایت؛ جهادی مقدس و مبارزه ای بدون تبعیض با فساد در هر لباس و مقامی می طلبد و و به تعبیر رهبر عزیز انقلاب، هیچکس و هیچ نهاد و دستگاهی نباید استثنا و از حساب کشی معاف شود. تنبل ها و خسته ها و مدیران اشرافی و مرفه بی درد، اگر پاکدست بوده اند، به مرخصی و استراحت بروند و اگر خدای نکرده فاسد بوده اند، بدون ملاحظه جناح و لباس و سابقه؛ به محکمه سپرده شوند.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، از اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای کارآمدسازی نظام اجرایی کشور استقبال می کند و خود و خواهران و برادران خود در این حرکت جدید را به تقوای الهی، اتحاد، توجه به نیازهای واقعی مردم و به وی‍ژه طبقات مستضعف، فرا می خواند. شفافیت، پاسخگویی، صراحت و کنارگذاشتن رودربایستی با هر متهم به فساد و کج دستی در استفاده از بیت المال و داشتن برنامه های روشن و عملی برای پایان دادن به رکود، تحرک کسب وکارها، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت عمومی، توقع مردم فداکار و صبور از حرکت اصلاح طلبانه برای پایان دادن به مدیران ناکارآمد، اشرافی و مردم گریز، پرخرج، پرمدعا و بی عمل است و طبیعی است این حمایت و پشتیبانی مشروط به پایبندی به اصول و مبانی ارزشی اعلام شده است و منتظر عمل انقلابی آنهاست تا ان شا الله امید ایجاد شده شکوفا و محقق شود و این جهاد مقدس که دل دوستان را شاد و دشمنان ملت را به وحشت انداخته، با صبر و مقاومت به ثمر بنشیند.

تجربه نشان داده است این ملت نجیب و شریف، اگر صداقت و انصاف ببیند، برای فداکاری و ایثار در حق کشور و همنوع خود، از هیچ کاری دریغ نمی کند و اگر بخواهد، می تواند. امروز وقت آن است تا نخبگان متخصص، پاکدست و فداکار به میدان بیایند تا کشورمان را از ناکارآمدی و سوءتدبیرها نجات دهیم و برای پیشرفت اقتصادی و احیای تولیدملی و اشتغال گام برداریم و به مطالبات به حق مردم، پاسخ عملی و واقعی دهیم.

والعاقبه للمتقین
جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی
بهمن ماه 1395

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه