English

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران:

باید از تزریق افکار انحرافی به اذهان جوانان جلوگیری کرد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پیامی به سیزدهمین همایش اقامه نماز صنعت هسته‌ای کشور در مشهد گفت: باید از تزریق افکار انحرافی و صوفیانه تحت عنوان عرفان اسلامی به اذهان جوانان ایران جلوگیری شود.

باید از تزریق افکار انحرافی به اذهان جوانان جلوگیری کرد

به گزارش خبرگزاری موج، علی اکبر صالحی امروز 26 بهمن ماه در سیزهمین همایش سالانه نماز که در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، طی پیامی که توسط بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی قرائت شد، اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) در آثار عرفانی خود به مبحث نماز توجه جدی داشتند و به واسطه تحقیقات انجام شده پیرامون شخصیت آن حضرت، زوایایی از روش این عالم ربانی برای ما و برای رسیدن به سلوک واقعی هویدا شده است.

وی ادامه داد: بر خلاف سیره و روش متشرعان ظاهر گرا ، نماز و عمل به فرائض دینی در منظومه فکری امام خمینی ( ره ) مقدمه ای برای حضور مستمر در عرصه حیات اجتماعی است و واجبات دینی تنها با هدف نجات فردی برای مسلمانان نیست بلکه حرکت در این مسیر انسان را از زاویه نشینی برحذر داشته و به تلاش برای مبارزه با ظلم فرا می خواند.

صالحی خاطرنشان کرد: زمانی که امام (ره) هدایت جامعه اسلامی را برعهده گرفتند برخی بر ایشان خرده می‌گرفتند که سالک نباید گرفتار معضلات حیات اجتماعی شود اما امام ( ره ) بر نقش اجتماعی احکام اسلامی تاکید کردند. باید نماز، احکام الهی و سیره و روش انبیا و بزرگان دین در تمام جنبه های زندگی و جامعه جاری و ساری باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این پیام با اشاره به اینکه در طول تاریخ تمدن اسلامی فرقه‌هایی ظهور کردند که در جریان احکام اسلامی و واجبات دینی موجبات گمراهی خود و دیگران را فراهم آوردند، اظهار کرد: در حال حاضر به واسطه گسترش حیرت آمیز شبکه‌های اجتماعی و سوء استفاده بدخواهان نظام، افکار انحرافی و صوفیانه تحت عنوان عرفان اسلامی به جوانان کشور تزریق می‌شود، لذا ضروری است با بهره گیری از سرچشمه عرفان اسلامی و بهره گیری از آثار عرفانی معمار کبیر انقلاب، اسلام واقعی در جامعه ترویج و توطئه دشمنان خنثی شود.

وی بیان کرد: برای تحقق این امر وظیفه سنگینی بر عهده عالمان نهاده شده تا نسل امروز و آینده سازان ایران فردا را با حقایق اسلامی آشنا سازند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه