English

نماینده مردم اهواز در مجلس

دولت و مجلس در مقابله با ریزگردها اهتمام جدی دارند/کنترل ۵۰درصد ریزگردها با مهار کانون های داخلی

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و مجلس در مقابله با ریزگردها اهتمام جدی دارند، گفت: 35درصد ریزگردها منشا داخلی دارد که با مهار آن می توان 50درصد معضل را رفع کرد

دولت و مجلس در مقابله با ریزگردها اهتمام جدی دارند/کنترل 50درصد ریزگردها با مهار کانون های داخلی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزارش موج، همایون یوسفی در حاشیه صحن علنی امروز مجلس در نشست خبری، آغاز پدیده ریزگرد در خوزستان را مربوط به سال 80  و  در اثر کم شدن آب موجود در استان عنوان کرد و گفت: 35درصد ریزگردها منشا داخلی و 65 درصد آن براساس برآوردها، منشا خارجی دارد.

وی کانون داخلی را بدترین نوع گرد و غبار توصیف کرد و افزود: هفت کانون داخلی با مساحتی به وسعت 350 هزار هکتار را شامل می شود و که اگر این کانون ها کنترل شوند 40 تا 50 درصد گرد و غبار مهار و کنترل می شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هفت کانون داخلی در اختیار خودمان است و می توانیم آن را کنترل کنیم، خاطرنشان کرد: اگر روی این معضل فکری اندیشیده نشود به یکی از مهمترین مشکل کشور در قرن 21 تبدیل خواهد شد چون هم خاورمیانه و هم ایران در کانون گرد وغبار قرار دارد.

وی ادامه داد: پدیده اخیر قطع آب و برق و گاز در فاصله 15 روز دو بار تکرار شد که قطع برق ، قطعی سایر شبکه ها مانند آب، گاز و تلفن را به همراه داشت  و خود قطعی برق هم ریشه در گرد و غبار دارد.

یوسفی افزود: گرد و غبار با نشستن زیاد روی پست های برق ، حالت رسانا پیدا کرده و موجب قطعی برق شد و ممکن است این موضوع تکرار شود ؛ اگر این موضوع در فصول گرم اتفاق می افتاد مطمئنا عواقب بدی خواهد داشت.

وی خواستار اهتمام جدی مانند اهتمام در احیای دریاچه ارومیه روی این موضوع شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه