English

‎عرصه رقابتی انتخابات ٩٦ جدی است/ مطرح کننده طرح آشتی ملی توضیح دهد

‎رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه اصولگرایان کاندیدایی مقابل روحانی خواهند داشت درباره طرح آشتی ملی گفت: طراح این طرح توضیح دهد بین چه کسانی قرار است آشتی ملی صورت بگیرد.

‎عرصه رقابتی انتخابات ٩٦ جدی است/ مطرح کننده طرح آشتی ملی  توضیح دهد

‎به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محمدرضا باهنر در نشست خبری در خبرگزاری مهر افزود: اگر طرح آشتی ملی بین مردم است که باید بگویم مردم با یکدیگر قهر نیستند و اگر بین مردم و مسئولین است که مردم و مسئولین هم در 22 بهمن دوستی خود را نشان دادند. 

‎باهنر با بیان اینکه پیشتر گفته بودم روحانی در گذشته اصولگرا بوده و میل امروز او طرف اصلاح طلبان، به دلیل حمایت این طیف است، اظهار کرد: روحانی قطعا مورد حمایت اصلاح طلبان خواهد بود و آنان هم قطعا از روحانی عبور نخواهند کرد.

‎دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درعین حال خاطرنشان کرد: اصولگرایان در مقابل روحانی کاندیدا خواهند داشت و بدون شک انتخابات 96 صحنه رقابتی جدی خواهد بود.

باهنر درباره اینکه آیا زمان تبلیغات و معرفی کاندیداهای ریاست‌جمهوری دیر نشده است، گفت: با کمال تاسف انتخابات ریاست‌جمهوری عموما به یک فرصت برای خالی کردن هیجان تبدیل شده و مردم هم در این موضوعخیلی دیر تصمیم می‌گیرند.

وی ادامه داد: گاهی پایش‌هایی صورت می‌گیرد، اما در روزهای پایانی انتخابات، اعداد درست از آب در نمی‌آیند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه بسیاری از مردم  تا 48 ساعت به برگزاری انتخابات و رای گیری هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته اند، خاطرنشان کرد: از آنجا که احزاب وجود ندارد، لذا ضابطه‌ای برای مسابقه یک چهارم نهایی و مرحله نهایی نیست. 

باهنر با انتقاد از برخی بداخلاقی ها نسیت به برخی کاندیداها، ادامه داد:  بنابراین کاندیداها دوست دارند فعلا مصون بمانند؛ هر چند دولت از خیلی وقت پیش شروع کرده و مظلوم‌نمایی می‌کند و جریان‌ها هم کار خود را شروع کردند، اما درنهایت امیدواریم انتخابات خوبی داشته باشیم.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تعداد علاقه مندان برای نامزدی در ریاست جمهوی را زیاد دانست و مانند گذشته خبر نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو تکذیب کرد.

باهنردر پاسخ به این پرسش که آیا منظور شما از نداشتن حزب در کشور، احزاب چارچوب‌دار است، اظهار کرد: بله، در حال حاضر 40 حزب اصولگرا و 60 حزب اصلاح‌طلب داریم، اما حزب فراگیر نداریم.

وی ادامه داد:برخی احزاب فقط نام‌شان روی کاغذ است و در جیب افراد هستند که در زمان انتخابات فعال می‌شوند و اساسا تنها چند حزب فراگیر و چارچوب‌دار در کشور داریم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه این نشست درباره تاثیر درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بر روی انتخابات ریاست‌جمهوری 96، گفت: آقای هاشمی وزنه سیاسی بود و در انتخابات بسیار موثر بود، به هر صورت ریزش‌ها و رویش‌هایی وجود دارد، اما معمولا رویش‌ها بیشتر از ریزش‌هاست.

وی با بیان وجود برخی خلا ها در آستانه انتخابات سال آینده و احتمال پر شدن این خلا ها با فاصله گرفتن از آن، عنوان کرد: افرادی که در این قضیه احساس می‌کنند وزنه و پشتیبانی را از دست داده‌اند قاعدتا در پی جایگزین خواهند بود؛ این انقلاب و نظام بر دوش مردم و به خصوص نخبگان جامعه است و وابسته به هیچ فردی نیست.

باهنر تصریح کرد: در اوایل انقلاب پس از شهادت نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور و پس از آن رحلت حضرت امام(ره) نگرانی به وجود آمد که آینده چه می‌شود، اما خوشبختانه معلوم شد که رویش‌ها حتما جای ریزش‌ها را خواهد گرفت.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر وحدت در رقابت بین اصولگرایان و اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو گفت: در جریان انتخابات، اصولگراها ناچار به ائتلاف هستند، البته ائتلاف دست برداشتن از اصول نیست. این‌گونه اظهارنظر رسایی، آب به آسیاب دشمن ریختن است.

باهنر درباره ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالیون نیز گفت: تا چند حزب درست و حسابی نداشته باشیم، به نتیجه‌ نخواهیم رسید. رقابت در کشور ما تاکنون بین اصلاح‌طلبان و اصولگراها بوده است. ممکن است در هر دو گروه طیف تند و کند داشته باشیم، اما اینکه معتدلین توانسته باشند افکار تمیزی ارائه دهند، به نظر من این گونه نیست و نتوانسته اند به افکار عمومی یک چهره مستقل معتدل معرفی کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه