English

جمعی از دانشجویان بورسه خطاب به روحانی:

آیا دوباره مواضع خود در دانشگاه تهران را به زبان می آورید

جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه‌ای خطاب به روحانی تاکید کردند: رکود، کاهش نرخ رشد علمی، بیکاری روزافزون دانش آموختگان و ماجرای بورسیه‌ها همچون داغ ننگی بر پیشانی این دولت باقی خواهد ماند.

آیا دوباره مواضع خود در دانشگاه تهران را به زبان می آورید

به گزارش خبرگزاری موج، جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه‌ای خطاب به روحانی رئیس جمهور تاکید کردند: رکود، کاهش نرخ رشد علمی، بیکاری روزافزون دانش آموختگان دانشگاهی، ناامیدی جوانان همه و همه با پافشاری بر عملکرد غلط و باندی مسئولان وزارت علوم دولت تدبیر و امید حاصل شده است و ماجرای تلخ بورسیه‌ها برای همیشه به عنوان داغ ننگی بر پیشانی این دولت باقی خواهد ماند.

در ابتدای این نامه خطاب به روحانی آمده است: احتراماً در خصوص پرونده مهم «دروغ بورسیه‌ها» نکاتی به استحضار می رسد. همان گونه که مستحضرید ماجرای مذکور در بیانات رهبر معظم انقلاب به عنوان یکی از غلط‌ترین کارهای سال‌های اخیر و مصداق بی‌قانونی، بی‌اخلاقی و ظلم به خیلی‌ها اعلام شده است.

در ادامه این نامه بیان شد: در حقیقت ماجرای بورسیه‌ها مصداق بارز و اتم سیاسی کاری و قانون ستیزی «کمیته خرابکاری» است که در وزارت علوم دولت تدبیر و امید جا خوش کرده‌اند. متاسفانه یکی از دردناک‌ترین بخش‌های پرونده بورسیه‌ها موضع‌گیری شتاب زده جنابتان بود. این موضع را باید ناشی از مشاوره‌های غلط و مغرضانه خناسان سیاست زده همکار با کمیته خرابکاری مستقر در وزارت علوم دانست.

همچنین در این نامه خطاب به حسن روحانی بیان شد: انتظار جامعه علمی از سیاستمدار با تجربه‌ای چون شما این بود که با تحقیق بیشتر، در این منازعه جناحی و غیراخلاقی وارد نشوید. در هیچ جای دنیا مردم را قربانی بازی‌های سیاسی جناح ها نمی‌کنند ولی در دولت حقوقدان‌ها این اتفاق افتاد. رئیس جمهور طبق قانون اساسی باید رئیس جمهور همه مردم ایران و حافظ حقوق اساسی و شهروندی آحاد ملت و نه پیگیر نقشه‌های غیرقانونی یک جناح تندرو علیه بخشی از مردم بی گناه باشد.

جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه خود خطاب به رئیس جمهور تصریح کردند: آیا اگر امروز که حقانیت دانشجویان مظلوم بورسیه اثبات شده است حاضرید دوباره آن موضع خود را در دانشگاه تهران بر زبان بیاورید و فرمان حمله به دانشجویان که تنها جرمشان اعتماد به فراخوان رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران بود را صادر کردید تکرار کنید؟ به قدری مظلومیت و حقانیت دانشجویان بی پناه بورسیه بر همه آشکار شده است که هیچ رسانه مستقل و منصفی حاضر نیست حتی یک جمله علیه دانشجویان بورسیه را منتقل کند.

در این نامه خطاب به رئیس جمهور آمده است: آیا شما می‌دانید که مسئولان زیردست شما در وزارت علوم چه تعداد زندگی نوپا را به ویرانی و جدایی کشانده‌اند؟ آیا می‌دانید که برخی دانشجویان و فارغ التحصیلان بورسیه توانایی تامین مخارج روزمره زندگی خود را ندارند؟ آیا مشاورانتان به شما نگفته‌اند که چگونه با پافشاری ظالمانه وزارت علوم دولت شما بر موضع ظالمانه خود، افسردگی و ناامیدی جو غالب تحصیلکردگان و نخبگان بورسیه شده است؟

در این نامه خطاب به روحانی آمد: ای کاش فرصتی را به تحقیق درباره وضع روحی روانی و معیشتی فرهیختگانی که به تعهدات قانونی و قطعی دولت جمهوری اسلامی ایران در قالب اعطای بورس اعتماد کرده بودند، اختصاص می‌دادید تا ببینید نتیجه سیاست های دولت تدبیر و امید در عرصه علم و دانشگاه به کجا انجامیده است. رکود، کاهش نرخ رشد علمی، بیکاری روزافزون دانش آموختگان دانشگاهی، ناامیدی جوانان همه و همه با پافشاری بر عملکرد غلط و باندی مسئولان وزارت علوم دولت تدبیر و امید حاصل شده است و ماجرای تلخ بورسیه‌ها برای همیشه به عنوان داغ ننگی بر پیشانی دولت تدبیر و امید باقی خواهد ماند.

در انتهای این نامه بیان شد: نمی‌دانیم که آیا اجازه رسیدن اخبار و اطلاعات واقعی در این مورد را به شما می‌دهند یا نه، اما باید گفت که انتظار جامعه علمی و دانشگاهی از حضرتعالی جبران مافات و اعاده حیثیت از دانشجویان بورسیه و خانواده‌های آنان و توبیخ مسئولان قانون گریز مسبب این وضعیت غمبار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه