English

پیام تبریک رئیس‌جمهور ونزوئلا به مقام معظم رهبری

رئیس جمهور بولیواری ونزوئلا، از طرف دولت و ملت این کشور فرا رسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهور و هیات دولت و همچنین مردم ایران تبریک و تهنیت گفت.

پیام تبریک رئیس‌جمهور ونزوئلا به مقام معظم رهبری

به گزارش خبرگزاری موج، در پیام تبریک وزارت خارجه ونزوئلا آمده است: نیکولاس مادورو موروس، رئیس جمهور بولیواری ونزوئلا از طرف دولت و ملت این کشور سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به  آیت الله علی خامنه ای، حسن روحانی رئیس جمهور و هیئت دولت و همچنین مردم بزرگوار ایران تبریک و تهنیت می گوید.

این روز تاریخی یادآور قیام مردمی که در سال ۷۹ ۱۹میلادی به نظام پادشاهی در این کشور پایان داد . قیامی که به نمادی انقلابی برای همه ملت هایی که برای آزادی ، حاکمیت و استقلال در برابر تعرضات امپریالیسم مبارزه می کنند، تبدیل شد.

فرمانده هوگو چاوز، روابط راهبردی و برادرانه ای را با ایران برقرار کرد که این روابط از سوی نیکولاس مادورو با توسعه روابط دوجانبه و همکاری مشترک در صحنه بین الملل که این همکاری به وزنه ای در برابر قدرت های امپریالیست هژمونیک تبدیل شده ، مستحکم تر شد.

ونزوئلا و ایران شریک هم در اوپک بوده و هر دو  عضو جنبش نم می باشند و در خصوص اصول چندجانبه گرایی، حقوق بین الملل و مخالفت با یکجانبه گرایی که حاکمیت کشورها را تهدید می کند ، هم نظر  هستند.

 ونزوئلا در کنار ملت ایران این روز تاریخی را جشن می گیرد و تهدیدات جهانی علیه اصول و ارزش های اسلامی را رد می کند و بر آمادگی خود برای ترویج گفت و گوی محترمانه بین تمدن ها تاکید می کند.

ونزوئلا بر اراده خود برای تحکیم پیوندهایی که روابط برادرانه را میان ملت های مستقل تقویت می کنند، تاکید کرده و تعهد و اراده راسخ خود را برای تقویت همکاری ها با  ایران به منظور ایجاد جهانی چند قطبی، چند جانبه و عدالت گستر و مملو از صلح در جهت منافع ملت ها تجدید می نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه