English

پزشکیان در نطق پیش از دستور:

یاوه‌گویان نخواهند توانست عزم و اراده ملت ما را متزلزل کنند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: این حضور نشان داد یاوه‌گویان نخواهند توانست عزم و اراده ملت را متزلزل کنند.

یاوه‌گویان نخواهند توانست عزم و اراده ملت ما را متزلزل کنند

به گزارش خبرگزاری موج، مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی امروز مجلس را بر عهده داشت، در نطق پیش از دستور خود ایام فاطمیه را تسلیت گفت و از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نیز قدردانی کرد.

وی افزود: حضور حماسی مردم که واقعا امسال نسبت به سال‌های گذشته نمود دیگری داشت، مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویانی بود که در آمریکا و بخصوص رئیس‌جمهور منتخبشان به قول رهبری چهره واقعی آمریکا را نشان داد.

نائب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: حضور ملت شریف ما در 22 بهمن در برابر کسانی که دم از حقوق بشر و آزادی می‌زنند، نشان داد یاوه‌گویان نخواهند توانست عزم و اراده ملت ما را متزلزل کنند و هر چقدر بخواهند در برابر ملت ما بایستند ملت ما منسجم‌تر خواهند بود.

وی در ادامه با تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: یکی از کمالات والای حضرت صدیقه زهرا (س) عرفان و علم حقیقی او به ذات و صفات حضرت باری تعالی و همه حقایق هستی است. معرفتی که از ورای همه حجاب‌های ظلمانی و نورانی داشت.

وی تصریح کرد: همه آنچه که برای رشد و تکامل یک بشر تصور شود او احراز نموده بود، دلایل گوناگونی برای اثبات علم و معرفت فاطمه (س) وجود دارد، اما آنچه مهم است مجاهده و کسب شایستگی‌های معرفت فاطمه زهرا(س) است که در روایات دینی معرفت او قرین درک شب قدر شمرده شده است.

نائب رئیس مجلس افزود: فاطمه (س) آن بانوی بسیار راستگوی بسیار بزرگی است که پیشینیان بر طبق شناخت از او روزگار می‌گذراندند.

وی حدیثی را قرائت کرد و گفت: آنهایی که خدا و پیامبرش را آزار دهند خداوند آنها را از رحمت خود در دنیا و آخرت دور ساخته و برای آنها عذاب خوار کننده‌ای آماده کرده است. همچنین از روایاتی که در ذیل آیه وارد شده چنین استفاده می‌شود که آزار خاندان پیامبر (ص) بویژه علی و دختر پیامبر فاطمه زهرا (س) نیز مشمول همین آیه بوده است.

پزشکیان در ادامه اظهار کرد: در صحیح بخاری جزء پنجم چنین آمده که رسول خدا فرمود فاطمه پاره تن من است و هر که او را به خشم آورد مرا به خشم آورده است، همین حدیث در صحیح مسلم به این صورت آمده است که فاطمه پاره‌ای از تن من است و هر که او را آزار دهد مرا می‌آزارد.

وی با قرائت آیه "إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ" اظهار کرد: براساس این آیه گفته شد که ما به تو ای پیامبر خیر فراوان بخشیدیم و تعبیر کوثر حضرت فاطمه زهرا (س) است، فاطمه در نزد مسلمانان برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار می‌باشد.

وی در پایان اظهار کرد: این عقیده برگرفته از مضامین و احادیث نبوی است و این طیف از احادیث اگرچه از لحاظ لفظی دارای تفاوت هستند، اما دارای مضمونی واحد هستند که در یکی از این گفتارها که مورد اتفاق مسلمانان اعم از شیعه و سنی است، رسول خدا (ص) فرمود فاطمه سرور جهانیان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه