English

رئیس جمهوری بر استفاده از ظرفیت های خوب برای توسعه روابط دو کشور ایران و سوئد تاکید کرد

حسن روحانی با بیان اینکه سوئد همیشه موضعی میانه رو در قبال ایران بویژه در بحث هسته ای داشت گفت: ظرفیت های خوب دوکشور ایران و سوئد باید برای توسعه ر وابط استفاده شود.

رئیس جمهوری بر استفاده از ظرفیت های خوب برای توسعه روابط دو کشور ایران و سوئد تاکید کرد

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نشست خبری مشترک با «استفان لون» نخست وزیر سوئد در مجموعه سعدآباد تهران ، سوئد را  کشوری با سابقه در روابط با ایران توصیف کرد و گفت: امروز در زمینه های مختلف دو جانبه منطقه ای و بین المللی توانستیم با هم گفت و گو کنیم.

وی ادامه داد: سوئد هم به عنوان یک کشور پیشرفته اروپایی، هم به عنوان عضو اتحادیه اروپا و عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل برای ما اهمیت خاصی دارد و بعد از شرایط توافق هسته ای شرایط مناسبی بین ما و اتحادیه اروپا به خصوص سوئد برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری به وجود آمده است.

رئیس جمهوری با بیان وجود ظرفیت های بسیار خوب برای توسعه روابط بین دو کشور به ویژه در زمینه حمل نقل، محیط زیست، فناوری اطلاعات و ارتباطات، معدن و صنعت، اظهار کرد: اراده دو کشور بر این است که روابط به قبل از تحریم برگردد و بتوانیم از ظرفیت های اقتصادی استفاده کنیم.

 وی مواضع کشور سوئد را برخوردار بودن از موضع میانه روی و تعادلی عنوان کرد و گفت: حتی در دوران تحریم در برخی از زمینه ها این موضع های کشور سوئد ادامه داشت و این کشور نسبت به موضوع هسته ای هم همواره میانه رو و معتدل بود.

روحانی تصریح کرد: یکی از موضوعات دیگری که مورد بحث قرار گرفت مسیر ترانزیت ایران و ارتباط اروپای شمالی و شرقی به اقیانوس هند و ارتباطی که می توان از لحاظ جاده ای و ریلی بین این دو منطقه برقرار کنیم.

رئیس جمهوری موضوع دیگر مطرح شده با نخست وزیر سوئد را مسایل منطقه به ویژه افغانستان، عراق، سوریه و یمن برشمرد و تصریح کرد: ادامه بررسیموضوع آتش بس در سوریه برای هر دو کشور ایران و سوئد اهمیت  دارد و اینکه این مذاکرات معارضین با دولت سوریه امتداد داشته باشد و در نهایت سوریه شاهد ثبات و امنیت باشد و با گروه های تروریستی از جمله داعش و النصره مبارزه شود.

رئیس دولت تدبیر و امید اظهار کرد: درباره فلسطین و معضلاتی که در این زمینه وجود دارد و راه های کاهش تنش نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

روحانی افزود: وضع مردم یمن و فشاری که امروز روی مردم یمن هست و نیازمندی مردم این کشور به دارو و غذا،‌ضرورت آتش بس و مذاکره یمنی یمنی مورد تاکید قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه