English

سپاه کربلای مازندران تا مدیریت کامل بحران طوفان در صحنه حضور داشت

فرمانده سپاه کربلای استان مازندران گفت: نیروهای سپاه کربلای این استان از زمان شروع بحران طوفان در کنار مردم قرار گرفتند و تا مدیریت کامل بحران در صحنه حضور داشتند.

سپاه کربلای مازندران تا مدیریت کامل بحران طوفان در صحنه حضور داشت

به گزارش خبرگزاری موج، سردار محمدحسین بابایی اظهار کرد: وقوع حوادثطبیعی در مازندران و اساساً استان‌های شمالی به دلیل کثرت اتفاق خیلی عادی است که در سال‌های متمادی حوادثی چون سیل، طوفان، آتش‌سوزی در جنگل و در فصول مختلف رخ می‌داد و تازگی نداشت.

وی با اشاره به فعالیت بسیجیان و پاسداران سپاه کربلا در بدو حادثه روز جمعه در شهرهای استان به‌ویژه قائم‌شهر، افزود: انتظار می‌رود وقتی اتفاقی می‌افتد در درجه نخست دستگاه‌های دولتی که وظیفه خدمت‌رسانی را به عهده دارند سریع، جانانه و به‌موقع حضور پیدا کنند، ولی مشاهده شد که دستگاه‌ها با سرعت عمل وارد نمی‌شوند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با انتقاد از مسؤولان اجرایی در عدم ورود به‌موقع در کمک‌رسانی به مردم، ضعف رسانه‌ای در قبال انعکاس گسترده فعالیت سریع، جانانه و به موقع مظلومان بسیج و سپاه را نشانه تساهل رسانه‌ای دانست و بیان کرد: با توجه به تجربه سنوات قبل حس مسؤولیت‌پذیری، یاری و مردم‌داری در بین نیروهای سپاه پاسداران و بسیجیان وجود داشته و به این دلیل که سپاه و بسیج خود را متعلق و برخاسته از دل ملت دانسته و به صورت جدی در امدادرسانی حضور پیدا کنند.

این مسؤول تأکید کرد: در جریان طوفان ویران‌کننده اخیر به‌ویژه در شهرستان قائم‌شهر و در سطح این شهر شاهد تخریب و ویرانی زیادی بودیم که نیروهای سپاه و مقاومت بسیج با حضور به موقع ضمن رفع موانع و دلگرمی به آسیب‌دیدگان، انجام رسالت کردند و سبب خشنودی مردم شدند.

بابایی با اشاره به خدمت‌رسانی ده‌ها دستگاه ماشین‌آلات اعم از(جرثقیل، جک، آب پاش) و یگان‌های موتوری گردان‌های تابعه، بسیجیان بیشماری حتی از روستاها فراخوانی شدند و در موضوع قطع کردن درختان و جابه‌جایی موانع و موضوعات دیگر امداد‌رسانی موثر داشتند.

وی با اشاره به اینکه سپاه کربلا با همه پاسداران و بسیجیان متخصص مربوطه خود تا رفع آخرین مشکل در این حادثه در میدان قرار می‎گیرد، گفت: انتظار داشتیم که رسانه‌ها هم به این موضوع توجه می‌کردند ولی در گزارش‌های خبری کمتر شاهد تقدیر از بسیجیانی که به صورت داوطلبانه از شهر و روستا به کمک حادثه‌دیدگان شتافتند مطالب و تصاویری انعکاس یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه