English

سرنوشت عراق برای ایران اهمیت دارد

دبیر کل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای جمهوری اسلامی ایران دیدار و درباره آخرین تحولات عراق و منطقه گفت‌و‌گو کرد.

سرنوشت عراق برای ایران اهمیت دارد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دفتر رسانه ای مقاومت اسلامی نجباء عراق، شیخ اکرم الکعبی دبیر کل مقاومت اسلامی نُجَباء که به ایران سفر کرده است در ادامه دیدارهای خود با علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران دیدار کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در این دیدار تاکید کرد: مذهبی نشان دادن جنگ در عراق، توطئه آمریکا و عربستان بوده و آیت الله سیستانی به خوبی این مساله را مدیریت کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاریخ معاصر عراق اظهار داشت: سال‌های اخیر برای مردم عراق، سال‌های سختی بود. مردم عراق پس از یک دوره بحرانی نیازمند بازسازی بودند، اما با اشغال عراق توسط نیروهای آمریکایی، صدها هزار شهروند عراقی به دست نیروهای اشغالگر کشته شد.

«علاءالدین بروجردی» ادامه داد: برای عراق مایه افتخار است که نیروهای اشغالگر پس از اشغال عراق نتوانستند در این کشور باقی بمانند، در حالی که آمریکا پس از جنگ جهانی دوم وارد هر کشوری که شد، در آنجا باقی ماند، کشورهایی همچون ژاپن، کره جنوبی و افغانستان تن به ذلت قبول حصانت قضایی سربازان آمریکایی دادند.

وی در خصوص مقاومت مردم عراق در برابر آمریکا تصریح کرد: نه دولت و نه مجلس عراق تن به خواسته‌های آمریکا ندادند و نیروهای آمریکا در نهایت از عراق خارج شدند. این قضیه افتخاری برای مردم عراق است، گرچه آمریکا در ادامه از تروریست‌ها در عراق حمایت کرد و این همان کار شیطان بزرگ است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی مجلس با اشاره به بحران حضور داعش در عراق گفت: طی سال‌های اخیر، فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در عراق افزایش یافت و این مساله یک چالش امنیتی را برای این کشور به وجود آورد که ما همیشه در این لحظات سخت در کنار مردم و نیروهای مسلح عراق بوده‌ایم تا مردم این کشور استقلال خودشان را کسب کنند.

بروجردی با تاکید بر کمک‌های ایران به عراق ادامه داد: ما تجربه‌های دوران دفاع مقدس را به صورت پیوسته در اختیار عراق و سوریه قرار دادیم و تشکیل الحشد الشعبی در عراق یک گام مبارک بود.

وی در خصوص موضع ایران در قبال آینده عراق تصریح کرد: ما مخالف تجزیه عراق هستیم و عراق باید به صورت یکپارچه باقی بماند، این به نفع ملت عراق و امت اسلام است. البته علی رغم تمام فشارهای آمریکا و هم پیمانانش، نقشه این کشورها در منطقه شکست خورد.

وی با اشاره به نقشه آمریکا در منطقه گفت: آن چیزی که آمریکا در منطقه به دنبال آن است، منحرف کردن ملت‌ها از مساله فلسطین به جنگ‌های داخلی است، در مقابل این تلاش‌ها، باید محکم ایستاد و از عزت اسلامی دفاع کرد و در نهایت رژیم صهیونیستی با وجود تمام کمک‌ها شکست خورده است و آمریکا هم در میان مدت و در دراز مدت سرنوشت شوروی را پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی مجلس با تاکید بر اهمیت سرنوشت عراق برای ایران ادامه داد: آنچه که برای ما اهمیت دارد، این است که این دوران سخت و درگیری به پایان برسد و در این مدت ارتباطات در عالی ترین سطوح بین ایران و عراق به وجود آمده است.

وی با اشاره به خودکفایی ایران در حوزه نظامی گفت: ما در ایران تمام تسلیحات موردنیاز نیروهای مسلح را خودمان می‌سازیم و این دستور قرآن است که در مقابل دشمن از لحاظ نظامی آماده شویم، این درحالی است که ایران از لحاظ نظامی پیش از انقلاب اسلامی به صورت کامل به آمریکا وابسته بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی مجلس با تاکید بر پیروزی نهایی بر ضد داعش ادامه داد: ما امیدواریم که مجاهدت‌های ملت عراق، حشد و نجباء، پیروزی نهایی را در عراق رقم بزند.

بروجردی در پایان این دیدار با ذکر جنایت‌های عربستان در یمن خاطرنشان کرد: یمن نمادی از جنایت‌های آمریکا و هم پیمانانش در منطقه است و عملکرد آل سعود در یمن بدتر از جنایت های اسرائیل در جنگ غزه بود.

حضور نیروهای حشد الشعبی در موصل مانع از تقسیم عراق است

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء نیز در این دیدار، با تاکید بر ادامه محاصره شهر حلب گفت: کشورهای مختلف از جمله ترکیه و عربستان به دنبال شکست محاصره حلب بودند و توانستند که به صورت جزئی این محاصره را بشکنند، اما ما دوباره محاصره را ترمیم کردیم و اکنون منطقه راموسه در استان حلب زیر آتش ما قرار دارد.

شیخ اکرم الکعبی در خصوص حضور رزمندگان مقاومت در عراق تصریح کرد: نیروهای ما در قالب حشد الشعبی در عراق حضور دارند و هزاران رزمنده عراقی اکنون در قالب مقاومت اسلامی نُجَباء بر ضد داعش در این کشور می‌جنگند.

وی افزود: وجود نیروهای حشد الشعبی در موصل باعثجلوگیری از تقسیم عراق می شود و حشد باید در عملیات آزادسازی این شهر شرکت کند. اگر حشد از مناطق غربی عراق عقب نشینی کند، تروریست‌های داعشی دوباره از سوریه وارد شهرهای عراق می‌شوند.

این فرمانده برجسته بسیج مردمی(حشد الشعبی) عراق با تاکید بر نقش منفی آمریکا در عراق گفت: آمریکا نمی‌خواهد که داعش در عراق شکست بخورد و این کشور در عملیات نظامی خود در عراق تنها به دنبال یک سری پیروزی‌های ظاهری است و هدف آمریکا در عراق ایجاد توازن قوا بین داعش و حشد است.

شیخ اکرم الکعبی دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء، حضور نیروهای حشد در سوریه را ضروری دانست و افزود: آزادی شهرهای رقه و دیرالزور سوریه برای عراق یک مساله امنیت ملی است و نیروهای حشد باید با توافق با دولت سوریه به صورت زمینی از عراق وارد خاک سوریه شوند و این شهرهای استراتژیک را آزاد کنند.

وی در پایان در خصوص موضع مقاومت اسلامی نُجَباء نسبت به جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم که ایران رهبر جهان اسلام و ولایت فقیه مظهر اقتدار اسلام است، در روایات از ائمه معصومین(ع) آمده که امام مهدی(عج) با لشکری از خراسان می‌آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه