English

سر دادن شعار مرگ بر منافق در مجلس

نشست علنی امروز با حاشیه هایی چون سر دادن شعار مرگ بر منافق و بحثلفظی با علی مطهری به دلیل ارسال نامه ای به وزیر دادگستری همراه بود.

سر دادن شعار مرگ بر منافق در مجلس

به گزارش موج، علی مطهری نائب رییس مجلس شورای اسلامی روز گذشته نامه ای خطاب به حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری منتشر کرد که در این نامه از وزیر خواست نسبت به موضوع فایل صوتی منتشر شده از آقای منتظری پاسخ دهد.

مطهری در این نامه آورده بود اگر موضوع اعدام های سال ۶۷ با توجه به این فایل صوتی منتشر شده صحت دارد، وزیر و نظام باید از خانواده های این اعدامی ها عذرخواهی و به آنان غرامت پرداخت کند.

این نامه نماینده مردم تهران در مجلس از روز گذشته با واکنش های متعددی رو به رو بود و حتی گستره این واکنش ها به نشست علنی امروز مجلس هم رسید، طوری که محسن کوهکن به علی مطهری هنگامی که ریاست جلسه را عهده دار بود، برای انتشار نامه مذکور تذکر داد.

کوهکن خطاب به علی مطهری گفت: انتشار چنین نامه‌ای خطاب به یک وزیر در جایگاه نایب رئیس مجلس درست نیست و باید در شرایط کنونی به موضوعات اصلی کشور پرداخته شود.

علی مطهری هم در پاسخ به این تذکر کوهکن گفت: تمام امور کشور باید در جای خود مورد بحثقرار گیرد و جایگاه هیات رییسه ربطی به این موضوع ندارد که حرف حق را نگوییم.

مطهری با بیان اینکه مخلوط کردن مسایل با هم کار درستی نیست، اظهار داشت: هر وقت به مسائل فرهنگی می پردازیم می گویید این همه مشکل اقتصادی داریم، چرا به این مسئله می پردازید؟ هر مسئله ای باید در جای خود حل شود. وی با تاکید بر زیر سوال نرفتن امام(ره) ادامه داد: در مورد نحوه اجرای حکم امام(ره) بوده که اگر کوتاهی صورت گرفته است، افراد پاسخ دهند. نایب رییس مجلس خاطرنشان کرد: در خیلی موارد حتی دستورات مقام معظم رهبری و امام(ره) نیز مورد تمجید رسانه های بیگانه قرار گرفته و وقتی منشور هشت گانه امام(ره) مبنی بر " تجسس نکنید و شنود نگذارید " منتشر شد تا یک هفته رسانه های بیگانه از امام(ره) تمجید می کردند؛ اما این دلیل نمی شود که امام(ره) مخالف انقلاب بوده است.

اما کوهکن نسبت به پاسخ مطهری قانع نشد و دربرابر آن موضع گرفت و گفت: حرف من این نبود و شما فقط باید بگویید که تذکر بنده وارد است یا نه. این سخنان و ادامه دار شدن حرف های مطهری و کوهکن باعثایجاد حواشی شد طوری که پورمختار رییس کمیسیون اصل نود مجلس نهم و عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس دهم شعار «مرگ بر منافق» در صحن علنی سر داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه