English

کلیات قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی تصویب شد

نمایندگان مردم در خانه ملت، کلیات قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را تصویب کردند.

کلیات قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی تصویب شد

به گزارش خبرگزاری موج، نمایندگان در نشست علنی امروز(چهارشنبه ۳ شهریور) مجلس شورای اسلامی با ۱۴۱ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف، ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در صحن علنی کلیات طرح اصلاح تبصره(۱۰) ماده(۱۷) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را تصویب کردند.

نمایندگان مجلس پس از تصویب کلیات قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش با ۱۷۲ رأی موافق، ۱۳ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در جلسه علنی ضمن اصلاح تاریخ اجرا این ماده واحده را تصویب کردند.

بر اساس این ماده واحده تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۵/۷ / ۱۳۸۰ و اصلاحات بعدی آن به شرح زیر اصلاح می گردد:

تبصره ۱۰ - وزارت آموزش و پرورش مکلف است مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی را که از طریق شرکت های عمومی یا خصوصی در آموزش و پرورش به کار گرفته شده اند همچنین حق التدریسان غیر مستمر را که قبل از سال ۱۳۹۱ با آموزش و پرورش همکاری داشته اند به منظور تامین نیروی حق التدریس با عناوین معلم(آموزگار یا دبیر)، معلم پرورشی، مربی بهداشت و مشاور اداری با توجه به ارتباط رشته تحصیلی(منحصربه دوره متوسطه)، مقطع تحصیلی(حداقل کاردانی)، جنسیت، نیاز منطقه ای و سنوات همکاری با آن وزارتخانه، بدون الزام به رعایت ماده ۸ این قانون به کار گیرد. استفاده از سایر نیروها در این زمینه ممنوع است.

بار مالی ناشی از اجرای این قانون در حد سقف حق التدریس سالانه و از محل حق التدریس پرداختی به کارکنان رسمی و خروج بازنشستگان آموزش و پرورش تأمین می گردد. بکارگیری این نیروها الزامی برای استخدام رسمی نمی باشد. این قانون از تاریخ ۱/۸ / ۱۳۹۵ لازم الاجرا می باشد.

نمایندگان مجلس در ادامه با ۱۱۹ رأی موافق، ۲۹ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضردر صحن علنی با تصویب الحاق یک ماده به ماده واحده قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش موافقت کردند.

بر اساس این ماده واحده نیروهای آموزش دهنده نهضت سوادآموزی که قبل از سال ۱۳۹۱ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته اند مشمول تبصره ۱۰ اصلاح ماده ۱۷ قرار می گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه