English

عارف وارثچهارپایه حداد / تجمع نمایندگان اطراف نوبخت و ربیعی

نشست علنی امروز(سه‌شنبه) با حواشی متعددی چون تذکر رییس مجلس به وزیر دفاع، مشاوره عارف به امیدی ها و جمع شدن نمایندگان اطراف ربیعی و نوبخت همراه بود.

عارف وارثچهارپایه حداد / تجمع نمایندگان اطراف نوبخت و ربیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، امروز(سه‌شنبه ۲ شهریورماه) بیست و سومین جلسه علنی برگزار شد. تغییراتی در صحن مجلس ایجاد شده و بنر روی سکوی ناطقان چهره شهدای هفته دولت، ‌ رجایی و باهنر خودنمایی می‌کرد، ‌اما آغاز جلسه‌علنی همراه با حاشیه بود و چهره حاشیه‌ ساز علی لاریجانی رییس مجلس بود.

** تذکر لایجانی به وزیر دفاع / تشویق نمایندگان

وی در آغاز صحن به وزیر دفاع تذکر داد و گفت: وزیر دفاع نسبت به مجلس درست حرف نزدند و باید ادب حکمرانی را در این مسائل رعایت می‌کردند. البته نمایندگان بعد از اعلام لاریجانی برای تذکر به وزیر دفاع وی را تشویق کردند.

لاریجانی ادامه داد: امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بارها و بارها تأکید کردند که مجلس در رأس امور است لذا در نظام هم باید در بیان مطالب و هم در اجرا به این موضوع توجه داشت بنابراین از همه دوستان می‌خواهیم به این ساختار و درجات نظام توجه کافی داشته باشند.

بعد از بررسی لوایح اعاده شده از سوی شورای نگهبان و اتمام تذکرهای خارج از دستور نمایندگان، نوبت به برسی لایحه اصلاحیه بودجه ۹۵ رسید.

* گردهمایی نمایندگان اطراف نوبخت و ربیعی

ربیعی و نوبخت در زمان انتخاب اعضای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به صحن آمدند و منتظر شدند تا نوبت به آن‌ها برسد، ‌ در این میان اما تعدادی ازنمایندگان دور صندلی‌های نوبخت و ربیعی جمع شدند. بهارستانی‌ها در تلاش بودند تا در این فرصت اندک مطالبات مردمی حوزه‌های خود را با نمایندگان دولت در میان بگذارند.

* مشاوره عارف به امیدی‌ها!

اما چند متر دورتر، تابش و باستانی اعضای فراکسیون امید درکنار صندلی عارف جمع شده و با وی مذاکره می‌کردند، صندلی‌ ای که روزانه شاهد نشست‌های مختلفی همزمان با برگزاری صحن‌علنی است. حال نوبت بررسی اصلاحیه لایحه بودجه سال ۹۵ در صحن است، اما پیش از آن دستور انتخاب اعضای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی می‌شود.

در سمت دیگر صحن طیبه سیاوشی به دنبال جمع کردن امضا است و در صحن‌علنی به دنبال نمایندگانی می‌گشت که کاغذش را امضا کنند. در این میان اما تذکرات خارج از دستور نمایندگان باعثعصبانیت شد و کار به مشاجره لاریجانی با برخی نمایندگان رسید.

دستور صحن تغییر کرد و مشخص شد ربییعی تنها برای همراهی با نوبخت در صحن‌علنی حضور یافته است، اما این تغییر دستور از ازدحام اطراف صندلی نوبخت و ربییعی کم نمی‌کند و آن‌ها همچنان درحال هامش‌نویسی نامه‌های نمایندگان هستند.

* انتقاد نمایندگان و دفاع لاریجانی از دولت

دهقانی نخستین نماینده‌ای است که لایحه اصلاح قانون بودجه ۹۵ را مغایر با قانون اساسی می‌داند و می‌گوید: دولت قصد دارد با اصلاحیه بودجه سال ۹۵،۷۵ هزار میلیارد تومان را پیش خور کند و پول بدون پشتوانه چاپ کند.

اما لاریجانی در حمایت از دولت اعلام می‌کند که این لایحه هیچ مغایرتی با قانون اساسی ندارد و بلااشکال است.

رییس مجلس حتی تذکر پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس را هم وارد ندانست. حتی موافقان لایحه اصلاحیه بودجه نیز به برخی از قسمت‌های آن انتقاد داشتند و آن را مطرح کردند.

*عارف وارثچهارپایه حدادعادل شد

بلندگوی مهرداد بائوج لاهوتی روشن شد تا درباره مخالفت با لایحه اصلاحیه بودجه ۹۵ صحبت کند، ‌ اما ناگهان با بی‌صبری از تجمع نمایندگان در جلوی میز عارف به ستوه آمد چراکه نمی‌توانست هیات‌ رییسه را ببیند.

وی در میان مخالفتش با لایحه دولت ناگهان خطاب به لاریجانی گفت: آقای لاریجانی در زمان جناب آقای حداد عادل صندلی داشتیم و آن صندلی الان کجاست! خواهش می‌کنیم آن صندلی هرجا هست آن را بیاورید ما در حال حاضر روبه روی صندلی خودمان گرفتاری داریم.

اما نماینده همچنان در کنار عارف ایستاده بود و با وی سخن می‌گفت که ناگهان لاهوتی گفت: بفرمایید آقا …! بفرمایید حاج آقا…! بفرمایید دیگر…! بفرمایید برادر من…!

اشاره لاهوتی به چهارپایه معروفی بود که در مجلس نهم در کنار صندلی حداد قرار داشت و هنگامی که نماینده‌ای با او کار داشت، روی آن چهارپایه می‌نشست و با وی صحبت می‌کرد و اغلب اطراف این صندلی تجمع می کردند.

در این میان لاریجانی خطاب به لاهوتی اعلام کرد: «اکثر صحبت‌های شما درباره دیگران بود تا بودجه» که این موضوع چند لحظه ای باعثخنده حضار در صحن شد.

* دفاع جانانه لاریجانی از وارثانقلاب

مجلس آرام پیش می‌رفت تا اینکه لاریجانی نامه فاطمه حسینی به هیات رییسه را در صحن قرائت کرد و گفت: خانم فاطمه حسینی نامه‌ای به هیات رییسه مجلس نوشته‌ و در پی آن عنوان کرد که بنده هیچ جا نگفته‌ام سهم‌مان را از سفره انقلاب برداشتیم. این موضوع به اشتباه در رسانه‌ها منتشر شده است.

لاریجانی در ادامه به رسیدگی به صحبت‌های خانم حسینی به دستور خود اشاره کرد و گفت: بنده به یکی از اعضای هیات رییسه گفتم تا صحبت‌های سابق خانم فاطمه حسینی را بررسی کنند که پس از بررسی‌ها متوجه شدیم حرف ایشان درست بود واین موضوعات که مطرح می‌شود تنها اتهامی به خانم حسینی است.

در ادامه اما مجلس آرام بود و حاشیه‌ای وجود نداشت تا اینکه مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت زنگ پایان جلس‌علنی را به صدا درآورد و صحن برای انتخاب اعضای شورای اجرایی اتحادیه بین‌المجالس غیرعلنی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی