English

بازار سنگ در صورت غفلت از دست خواهد رفت

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بازار سنگ و عایق های رطوبتی در صورت غفلت از دست خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا سلیمی در نشست با رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ضمن بیان دغدغه های موجود در خصوص شرایط حاکم بر بازار خواستار توجه بیشتر به مسائل زیرساختی صنعت و معدن شد.

سلیمی از تغییر ذائقه بازار در زمینه سنگ خبر داد و خواستار توجه بیشتر به این صنعت شد و تصریح کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری های میلیاردی در شهرستان و وجود زیرساخت های مناسب، باید از هدر رفت این سرمایه جلوگیری کرد و با مشکلاتی که بر سر راه سرمایه گذاران در این حوزه قرار دارد باید با تامل بیشتری برخورد کرد و این مسئله پیگیری شده و این صنعت ساماندهی شود تا از بیکاری افراد جلوگیری شود و در عین حال توجهی ویژه به معادن سنگ منطقه شده و ضمن برطرف شدن مشکلات، روال تولید بدون متوقف طی شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در خصوص مشکلات عایق های رطوبتی دلیجان نیز مواردی را مطرح کرد و خواستار رفع مشکلات این صنعت شد و افزود: تهدیدی که امروزه برای سنگ و جایگزینی آن وجود دارد در خصوص عایق های رطوبتی نیز احساس می شود، براین اساس باید سیاستی درست اندیشیده شود تا این صنعت را از دست ندهیم و روال تولید متوقف نشود.

سلیمی با گلایه از کندی صادرات گفت: صادرات به کندی در حال انجام است و سهم استان در بخش صادرات بسیار کم است. باید برای صادرات محصولات تولیدی شهرستان تمهیداتی ویژه اندیشیده شود تا با توجه به پتانسیل های موجود درصد قابل توجهی از سهم صادارت نصیب دو شهرستان شود.

وی، محل فعلی جمعه بازار شهرستان محلات را نامناسب عنوان کرد و گفت: وجود این بازار در مجاورت قبرستان درست نیست و وجود این بازار باعثبرهم خوردن آرامش زوار اهل قبور می شود و باید سریعا نسبت به جانمایی مکان جدید اقدام لازم به عمل آید تا این وضعیت اسفناک ساماندهی شود.

سلیمی، وضعیت فعلی این بازرسان را برای سازمان صنعت، معدن و تجارت مناسب ندانست و رسیدگی به وضعیت این بازرسان که نوک پیکان مبارزه با مفاسد اقتصادی و تخلفات صنفی هستند را از واجبات اجرایی سازمان دانست.

نماینده مردم محلات و دلیجان در این نشست رفع مشکلات قطب های صنعتی نراق و رباط ترک دلیجان و نیز قطب صنعتی ورین محلات و تلاش در راستای رفع مشکل نقدینگی هر دو شهرستان با توجه به تسهیلات رونق تولید را از مطالبات این منطقه دانست و خواستار پیگیری این مسائل از سوس رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه