English

رفع حصر ربطی به مجلس ندارد / طلبکار هیچ لیستی نیستیم

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر طلبکار نبودن هیچ لیستی در باره پیگیری موضوع رفع حصر از سوی مجلس گفت: رفع حصر با تصویب شورای عالی امنیت ملی انجام شد و ربطی به مجلس ندارد.

رفع حصر ربطی به مجلس ندارد / طلبکار هیچ لیستی نیستیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، نشست خبری بهروز نعمتی با اصحاب رسانه امروز(دوشنبه ۲۵ مردادماه) در خبرگزاری موج برگزار شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره سابقه روسیه در ملغی کردن قرارداد فروش سامانه اس ۳۰۰ و تصمیم اخیر سازمان انرژی اتمی برای همکاری با روس ها در ساخت دو نیروگاه انرژی هسته ای، گفت: در جلسه کمیسیون انرژی مجلس با دکتر صالحی و معاونانش، رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد که قراردادهای ساخت نیروگاه های جدید صرفا با یک کشور خاص منعقد نخواهد شد.

وی ادامه داد: به همین منظور و با اعلام آمادگی فرانسوی ها و چینی ها در کنار کشور روسیه، گزینه های بیشتری در اختیار ایران است تا شریک خود را در این حوزه انتخاب کند.

نعمتی با بیان اینکه بعضی از شرکای ما در محیط بین الملل همکاری خوبی با ما نداشتند افزود: با این حال توافق برای ساخت دو نیروگاه هسته ای برای تولید برق احتمالا با روس ها و چینی ها محقق شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس دهم درباره جلوگیری از سیاسی شدن این قراردادها در آینده و ضمانت اجرای انها نیز اظهار داشت: مجموعه قراردادهای بین المللی در چهارچوبی انجام می شود و در صورت وقوع جرایم و تاخیر باید موارد بررسی شود. با این حال تجربیات ما امروز می تواند به ما در مسیر پیشبرد بهتر این توافقات کمک کند.

وی همچنین تاکید کرد: علاوه بر این مجلس کمیته ای به نام کمیته قرادادها ایجاد کرده است که با حضور افراد فنی و حقوق دادن این گونه قراردادها در آنجا مورد بررسی قرار می گیرد تا مشکلات گذشته رخ ندهد.

*طلبکار هیچ لیستی نیستیم

نعمتی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر بدهکاری لیست امید به بهروز نعمتی و کاظم جلالی، اظهار داشت: طلبکار هیچ لیستی نیستیم، من گفتم ما سه‌رکن در لیست داشتیم، اصلاح‌طلبان، حامیان دولت و اصولگرایان معتدل. اگر هر کدام از این ارکان نبودند، لیست امید در تهران بطور کامل رای نمی‌آورد.

وی ادامه داد: تمام تلاش‌ها برای ارائه یک لیست واحد بود و درصورت مطرح شدن لیست های متعدد جناح مقابل برنده می‌شد؛ تمام هم و غم این بود که یک لیست مشترک داشته باشیم و کسی طلبکار شخص دیگری نباشد.

*قوه قضاییه با هتاکان نسبت به رییس جمهوری برخورد کند

سخنگوی هیات رییسه مجلس در واکنش به توهین به رییس جمهوری توسط مخالفان و منتقدان وی، خاطرنشان کرد: روز گذشته تعدادی از نمایندگان به همراه آقای لاریجانی نسبت به توهین‌های صورت گرفته به روحانی ناراحتی خود را اعلام کردند و از قوه‌ قضاییه خواستیم با هتاکان برخورد جدی کند.

وی ادامه داد: متاسفانه اخیرا در کشورمان توهین به روسای مقننه و مجریه به امری عادی بدل شده است.

*رفع حصر ربطی به مجلس ندارد

عضو فراکسیون اعتدال در مجلس درباره رفع حصر مهدی کروبی و میرحسین موسوی و همچنین رفع ممنوع‌التصویری سیدمحمد خاتمی تصریح کرد: این موارد ربطی به نمایندگان مجلس ندارد؛ چون این اقدام از سوی شورای عالی امنیت ملی انجام شده است.

نعمتی با بیان تندروی‌های مجلس نهم شورای اسلامی، گفت: در گذشته نسبت به تندروی‌های بعضی از دوستان به شدت ناراحت بودیم چون آنان از ابتدای تشکیل دولت یازدهم شروع به سنگ‌ اندازی برای رای اعتماد به وزرا، ‌ موضوع برجام و استیضاح وزرای روحانی انجام داده بودند، اما در صدر همه‌ اینها ایجاد رهروان ولایت هشداری برای پایان دادن به تندروی‌های برخی دوستان در مجلس نهم شورای اسلامی بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه