English

سیاسیون دیر یا زود مجبور به تشکیل حزب فراگیر می‌شوند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تأکید کرد: نباید فضای کشور را زود انتخاباتی کنیم، چون همه مسائل کشور را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

سیاسیون دیر یا زود مجبور به تشکیل حزب فراگیر می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین صبح امروز در نشست خبری در محل باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برگزاری دوازدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین در چهارم شهریور ماه اظهار داشت: در این کنگره، اعضای شورای مرکزی از بین نامزدها انتخاب خواهند شد.

وی افزود: در روز ۱۴ مرداد جلسه پیش کنگره با حضور دبیران استانها برگزار خواهد شد تا درباره کنگره تصمیم‌گیری شود. باهنر در ادامه، درباره خبر کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: تکذیب کرده بودم، الان هم تکذیب می‌کنم؛ قصد کاندیداتوری ندارم. وی تصریح کرد: اینکه جریان اصولگرایی از چه کسی حمایت کند، هنوز در حال مطالعه هستیم، اما به جمع بندی نرسیده‌ایم. این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه تلاش های درون حزبی برای انتخابات آغاز شده و باید تلاش کنیم عملکرد دولت ها عالمانه و عادلانه نقد شود، اظهار داشت: نباید فضا را زود انتخاباتی کنیم، چرا که بسیاری از مسائل را در کشور تحت‌الشعاع قرار خواهد داد. باهنر درباره اظهارات امام جمعه قائم شهر درباره اعضای بیت امام و دیدار آنها با سران فتنه عنوان کرد: هیچ کس بر انسان دیگری ولایت ندارد؛ مگر ولایت خدا و پیامبر و در دوران غیبت نیز، ولی فقیه؛ اما در کشور قوانینی وجود دارد و همه باید آن را رعایت کنند. ممکن است برخی آن را قبول نداشته باشند اما باید قانون رعایت شود. وی درباره عدم ورود به انتخابات(مجلس دهم) به میل دخترش گفت: برای هر کاری با خانواده ام مشورت می‌کنم، اما اینگونه نیست که کسی برایم تصمیم گیری کند. بنده نظرم را گفتم که نامزد نمی‌شوم. دبیر کل جامعه مهندسین همچنین درباره اخباری که نسبت به حسین فریدون - برادر و دستیار رئیس جمهور - مطرح می شود، عنوان کرد: درباره افرادی که در نهاد ریاست جمهوری هستند مسائلی پیش می آید که جامعه نسبت به آن سوال دارند؛ در سال ۹۵ به یک باره حضور فریدون قطع شد، ولی بعدا باز هم در صحنه حضور یافت، اما به نفع رئیس جمهور و نهاد ریاست جمهوری است که گروهی را برای رسیدگی به این مسئله مأمور کند. چون بعد از این اظهارات هیچ واکسنی نشان داده نشده که همین امر ظن را افزایش می‌دهد. وی تاکید کرد: رئیس جمهور در این باره رسما اعلام نظر کرده و برادرشان را از این مسئله مبرا کند.سیاسیون، دیر یا زود مجبور به تشکیل حزب فراگیر می‌شونددبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه گفت: ایده آل من، تشکیل یک حزب قانونمند و فراگیر اصولگرایی در کشور است و دیر یا زود، سیاسیون چاره ای جز این کار ندارند؛ البته منظورم تک‌حزبی شدن در کشور نیست. باهنر درباره حمایت از حسن روحانی در انتخابات آینده گفت: کسانی که صلاحیتشان تایید می‌شود، قابل حمایت هستند، اما باید بین همه به دنبال اصلح باشیم. اگر می‌خواهیم عالمانه و عادلانه از کسی حمایت کنیم، باید مطالعه کرده و اصلح را انتخاب کنیم. وی گفت: دوره قبل هم آقای روحانی مورد حمایت ما نبود، اما انتخاب شد و ما تلاش کردیم که با وی مساعدت کنیم، اما وقتی می‌خواهیم به نامزد نهایی برسیم باید نامزدها را با هم مقایسه کنیم. باهنر گفت: اگر رکود گردن مردم را بشکند، باید دنبال کسی باشی که مسئله رکود را حل کند. همه نامزدها باید عملکرد موفق داشته باشند و مدیریت و تعاملنسبی با قوت داشته باشند.موقعیتی برای احمدی‌نژاد پیش بیاید، حتما نامزد می‌شودوی درباره اظهارات محمود احمدی نژاد برای ورود به مسئله انتخابات گفت: حتما اگر موقعیتی برایش فراهم شود، حتما نامزد خواهد شد؛ اینکه از الان ما کسی را از لیست خط بزنیم، شدنی نیست، اما اینکه کسی در لیست کاندیداها بماند دلیل بر حمایت از او هم نیست.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه