English

نماز جمعه، نظام را در برابر تهاجم فرهنگی بیمه می کند

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: نماز جمعه جریان جوشان جامعه برای تقابل با جریان فرهنگی است.

نماز جمعه، نظام را در برابر تهاجم فرهنگی بیمه می کند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در ارومیه گفت: نماز جمعه یک تاثیر جوشان و تاثیرگذار است که نظام را در برابر تهاجمات فرهنگی ایمن کرده و برکات اسلام را در جامعه اسلامی جاری می سازد.

وی با اشاره به اینکه فریضه عبادی - سیاسی نماز جمعه در بیش از ۸۵۰ شهر کشور برگزار می شود، گفت: مجموعه کارکنان این نهاد بیش از ۴۰هزار نفر است که با همراهی امامان جمعه با شکوه تمام در سراسر کشور برگزار می شود.

تقوی با بیان این نکته که استعداد امامان جمعه در انجام وظیفه خطیرشان یکسان نیست، گفت: رضایت عمومی مردم ملاک سنجش میزان توانایی آنان است که تاثیرگذاری بیشترشان در جامعه بیان توانایی آن ها است.

وی گفت: بیان محکم در عین سادگی و قابل فهم بودن از جمله الزامات در عملیاتی کردن خطبه ها و جاری ساختن آثار آن در جامعه است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: نهاد نماز جمعه یکی از ارگان های فرهنگی جامعه محسوب می شود و برای عملیاتی کردن فرهنگ اسلام توسط این نهاد لازم است تمام نهادهای دولتی حمایت های لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: تهاجم فرهنگی برنامه ریزی شده ای که ملت ما در برابر آن قرار گرفتند تلاش جدی دولت و دستگاه های فرهنگی را می طلبد.

وی داشتن تحصیلات حوزوی و دانشگاهی را برای امام جمعه یک امتیاز عالی شمرد و گفت: داشتن تحصیلات دانشگاهی ملاک انتخاب نیست و شرایط بیشتری برای این مسوولیت خطیر مورد نیاز است.

 وی گفت: ائمه های جمعه شیعه و سنی وحدت بسیار خوبی دارند و در جهت توسعه فرهنگ و جلوگیری از نفاق در تعامل با یکدیگر هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی