English

تاکید مقام معظم رهبری بر احیای بازار اسلامی و انقلابی

یک عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی گفت: دولت آقای روحانی در موضوع فیش‌های حقوقی باید بطور جدی با متخلفین برخورد نماید و اموال را به بیت المال مسترد نماید.

تاکید مقام معظم رهبری بر احیای بازار اسلامی و انقلابی

به گزارش خبرگزاری موج، صالح اسکندری، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی (ره) بازار تهران با اشاره به مسائل جاری و راهبردی کشور اظهار داشت : یکی از مهمترین مسائل استراتژیک کشور و انقلاب اسلامی که ثمره خون ۲۲۷۰۰۰ شهید می باشد این است که آیا نظام ما بعد از ۴ دهه نیازمند نوسازی و یا بهسازی می باشد ؟ آیا برای رسیدن به آنچه که بعنوان الگو و مقدمه ای برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) قرار گیرد نیازمند تغییری در ساختار نظام خود هستیم یا نه؟

وی افزود: کشور ما همواره بعنوان منتظر حضرت مهدی(عج) مدعی ایجاد فضای مطلوب برای رسیدن به هدف نهایی است و این مسئله از زمان مشروطیت کاملا هویدا و آشکار بوده است زیرا از همان زمان روحانیت همواره از آن حرکت پشتیبانی نمود ند. البته حرکت مشروطیت بعدها به بیراهه رفت و زمینه ای شد برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران.

اسکندری ادامه داد: اگر ما خط کشی از حکومتهای جهان را در نظر بگیریم، حکومتهای مستبد و دیکتاتور در درجه صفر قرار دارند و حکومت معصوم در درجه صد آن قرار دارد، مابین این دو، صالحین همواره در تلاش هستند تا بتوانند با ارتقا سطح خود به جایگاه حکومت معصومین نزدیک شوند. حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره در تلاش برای ارتقا سطح حکومت اسلامی برای رسیدن به نتیجه مطلوب بوده اند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان رهبری درباره نظام پارلمانی اظهار کرد: اصل مترقی ولایت فقیه بعد از انقلاب اسلامی از نشانه های تلاش برای ارتقاء است اما مقام معظم رهبری نیز در یکی از سخنرانیهای خود فرمودند انقلاب ما جوان است و نظام هم باید جوان بماند و مورد بهسازی و نوسازی قرار گیرد و در ادامه مثال نظام پارلمانی را زدند که این بدان معنی است که نباید متوقف شویم و در چند سال آینده باید برخی ساختارها در چارچوب قانون مورد تجدید نظر قرار گیرد. البته این نوسازی زمانی محقق میگردد که ما به توسعه نهادهای مدنی کشور، احزاب و تشکلها و انجمنهای اسلامی اعتقاد داشته باشیم. نوسازی سیاسی بدون در نظر گرفتن عناصر ذکر شده امکان پذیر نیست.

وی افزود: در جلسه خصوصی اخیر مقام معظم رهبری با برخی از معتمدین اصناف و بازار که آقای احمد کریمی نیز در آن حضور داشتند، مقام معظم رهبری تاکید بر احیای بازار اسلامی و انقلابی را داشتند چرا که این بازار همان بازاری است که شاه را به زانو درآورد و با حمایتهای بی شائبه از روحانیون موجب پیروزی انقلاب شد.

اسکندری با بیان اینکه عده‌ای از افراد بدنبال متزلزل کردن جایگاه نهادهای مدنی هستند، گفت: آنها باید بدانند با تضعیف اینگونه تشکلها، قطعا شاهد ارتقا و نوسازی نظام سیاسی کشور نخواهیم بود و اگر این نوسازی با روش صحیح انجام شود شاهد خواهیم بود که کارگزاران و مدیرانی بر سر کار می آیند که بعنوان الگو در جامعه مطرح هستند نه کسانی مانند برخی از مدیران امروزی که آنچنان بر بیت المال دست درازی کردند که باعثفیشهای حقوقی چند صد میلیونی جنجال برانگیز شد.

وی ادامه داد: در شرایطی که مردم جهت دریافت وامهای کوچک بسیار درگیر هستند افراد دیگری هستند که حقوقهای نجومی دریافت می کنند که البته به لطف سیاه نمایی های رسانه ای هم شاهد هستیم آن مدیرانی که با خلوص نیت در حال انجام وظیفه هستند هیچگاه مورد توجه قرار نمی گیرند.

این عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی تاکید کرد: دولت آقای روحانی باید بطور جدی با متخلفین برخورد نماید و اموال را به بیت المال مسترد نماید. قوه قضاییه نیز باید با قدرت وارد شود و از سخنان صریح رهبر معظم انقلاب در روز عید فطر بعنوان محمل حقوقی جهت برخورد با متخلفین استفاده نماید که البته این راه حل کوتاه مدت جهت بازسازی نظام جمهوری اسلامی ایران است اما راه حل بلند مدت آن است که مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ بعنوان سیاستهای اصل ۴۴ نظام ابلاغ نمودند که اگر از همان زمان جدی گرفته می شد امروز ما در موقعیتی نبودیم که مدیری به بیت المال دست درازی کند چرا که اگر اقتصاد به دست مردم بود و بخش خصوصی اقتصاد کشور را اداره میکرد کسی به خود اجازه نمیداد بعنوان ارزش افزوده به کشور تحمیل شود و حقوقهای نجومی دریافت نماید.

اسکندری در بخش دیگری از سخنانش درباره سالگرد اجرایی شدن برجام اظهار کرد: سال گذشته در تیرماه توافقنامه برجام امضا شد و طرفین متعهد شدند که اقداماتی در خصوص رسیدن به نتیجه مطلوب انجام دهند. ایران به تمام تعهدات خود در این یکسال پایبند بود اما طرف مقابل و بخصوص آمریکا مهمترین تعهد یعنی برداشتن تحریمهای ثانویه را زیرپا گذاشتند و آنرا عملی نکردند و نیز امروز ما در گشایش ال سی مشکل داریم و همچنان اکثریت بانکهای جهانی با ما مراودات مالی ندارند در واقع در اجرایی شدن برجام سهم ما هیچ بود.

وی در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از همان ابتدا متذکر شدند که بنده به آمریکاییها خوشبین نیستم و خواستار این مسئله شدند که آقای اوباما تعهدات طرف مقابل را مکتوب نماید اما علیرغم تمام زحمات تیم هسته ای، اینکار انجام نشد و در تفاهم اقدام مالی اخیر با سازمانهای جهانی نیز در حال حاضر شاهد عدم شفافیت دولت در اطلاع رسانی به مردم هستیم و هیچ جزئیاتی از اقدامات ارائه نمیدهند که این مسئله شاید موجب یک شکست دیگر گردد که دولتمردان ما باید مراقب باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه