English

حضور موثر مردم یکی از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی است

وزیر کشور با بیان اینکه یکی از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی حضور موثر مردم است، اظهار داشت: در این خصوص عموم مردم و فعالین اقتصادی باید در مساله سرمایه گذاری حضور یابند.

به گزارش خبرگزاری موج؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست با فعالان اقتصادی سه استان آذربایجان شرقی، لرستان و کرمان که بعد از ظهر امروز برگزار شد، گفت: اقداماتی که در حوزه اقتصاد مقاومتی صورت گرفته بخشی ساختاری است و بخشی در جهت تعیین علل عدم رشد کافی و سرعت لازم در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی حضور موثر مردم است، اظهار داشت: در این خصوص هم عموم مردم و هم قشر خاص فعالین اقتصادی مطرح هستند که در امر سرمایه گذاری حضور یابند.

وزیر کشور اضافه کرد: در تعیین موانع پیشرفت کار در این باره به ۱۶۶ مورد ایراد، اشکال، طرح و پیشنهاد رسیدیم که همه را با بانک مرکزی در میان گذاشته ایم و وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نیز مصمم به رفع آنان هستند.

رحمانی فضلی افزود: در صدر اقدامات ما اجرای طرح های دارای اولویت و توجیه اقتصادی است، ازجمله تکمیل طرح های نیمه تمام تا ۸۰ درصد پیشرفت کار و فعال کردن ظرفیت های واحد های تولیدی نیمه فعال.

وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان بر اجرای اقتصاد مقاومتی اجماع دارند و این موضوع مهمی است، گفت: زمانی سیاست تعدیل در حوزه اقتصادی مطرح شد که در کنار آن الگوهای دیگری نیز بیان می‌شد، اما امروز یک سیاست و هدف برای همه وجود دارد و آن اقتصاد مقاومتی است.

وزیر کشور ادامه داد: ما امروز در شرایط صلح دائمی نیستم و خطرات دشمنان ما را تهدید می‌کند و باید طبق این شرایط کشور را پیش ببریم بر همین اساس باید مقاومت و استقامت را در داخل با اقتصاد مقاومتی دنبال کنیم. رحمانی فضلی با اشاره هب دغدغه های فعالان اقتصادی پیرامون وجود فضای امنیتی در بخش اقتصاد، افزود: دستور آینده شورای امنیت کشور بررسی موضوع اقتصاد مقاومتی از لحاظ امنیتی است تا در این خصوص مصوبات لازم اتخاذ شود.

وی همچنین با اشاره به دوران پسابرجام، اظهار داشت: برجام گشایش های خوبی ایجاد کرده و مسیرهایی که ۸ سال بسته بود را باز کرده اما باید بدانیم که هنوز رقیب و دشمن داریم و دشمنان ما سرمایه گذاری را یک امر صرف اقتصادی نمی‌دانند و نمی خواهند این امر صورت گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه