English

شهدای‌ هفتم تیر همه وقت خود را صرف اسلام و انقلاب کردند

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اقتدار انقلاب اسلامی را مرهون صبر و استقامت خانواده شهدا دانست و گفت: شهدای هفتم تیر همه وقت خود را صرف اسلام و انقلاب کردند.

شهدای‌ هفتم تیر همه وقت خود را صرف اسلام و انقلاب کردند
به گزارش خبرگزاری موج، «محمدجواد لاریجانی» در مراسمی که به مناسبت هفته افشای حقوق بشر آمریکایی در دفتر سابق حزب جمهوری اسلامی برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی حادثه‌ای عظیم و تاریخی بود و در این حادثه دو تجربه بزرگ به وقوع پیوست.
وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، دو جریان انقلابی کلید خورد که تجربه نخست، تاسیس نظام سیاسی و مدنی کامل براساس احکام و قوانین اسلامی است و تجربه دوم، نهضت بیداری اسلامی است که محدود به سرزمین خاصی نیست و در مورد همه کشور‌ها است و هر جا امت اسلامی است، اتفاق می‌افتد حتی در سرزمین‌های اشغالی و بلاد کفر و این دو حرکت به هم ربط دارند، در مکتب اهل بیت(ع)، اسلام، یک دین زنده است. دبیر ستاد حقوق بشر گفت: اسلام مربوط به حوزه خصوصی و حوزه عمومی زندگی است؛ اسلام مربوط به عرب و عجم نیست؛ اسلام فارغ از رنگ، ‌نژاد، آیین و امثال آن است. وی تصریح کرد: سه رکن سرزنده بودن، جامع بودن و فراگیر بودن اسلام در زمان انقلاب اسلامی مورد چالش بود، چالش نخست زنده بودن اسلام است، هم چالش برای غربی ‌ها و هم افراد داخل که درگیر انقلاب بودند. عده‌ای می‌گفتند که اسلام دین قدیمی، مربوط ۱۴۰۰ سال پیش و اکنون دوران مدرنیته است و در دوران امروز دین اسلام جایی ندارد. لاریجانی ادامه داد: مرحوم شهید آیت الله بهشتی به دل این چالش‌ها ‌رفت، فریاد شهید بهشتی آن بود که اینگونه نیست؛ این تجربه، تجربه ‌ای است که مبنای آن قوه الهی است. وی افزود: دومین چالش، چالش عمومی و خصوصی بودن دین اسلام بود، البته اکنون هم عده‌ای این حرف را می‌‌زنند و می‌گویند اسلام برای نماز و روزه خوب است، اما برای زندگی مدنی مفید نیست. اما باید گفت که اسلام هم جنبه عمومی و هم جنبه خصوصی دارد. این مرزبندی‌ها در اسلام باطل است. دبیر ستاد حقوق بشر گفت: سومین چالش، چالش عربی است؛ در سال‌های اخیر روزنامه ‌ها نوشتند که ایده اعدام و قصاص که ما داریم، احکام خشنی است چون اسلام بین اعراب ظهور کرده و چون اعراب خشن بوده‌اند، این مجازات ‌ها هم خشن هستند. وی ادامه داد: در ماه‌های قبل از انقلاب اسلامی، مرحوم شهید بهشتی با جمعی از دوستان خود سفرهایی به کشورهای مهم دنیا از جمله آمریکا داشتند. در یکی از آن سفر‌ها شهید بهشتی در جمع ما حضور یافت. آن شب همه در مسجدی جمع شدیم و وقتی از او سؤال شد که برای چه به اینجا آمده‌اید، شهید بهشتی پاسخ داد این انقلاب بالاخره پیروز و موفق می‌شود و برای اینکه شتاب داشته باشد و بتوانیم جامعه ‌ای براساس جوامع کنونی بسازیم، نیاز به شناخت و شناسایی داریم. وی افزود: شهید بهشتی در آن سفر حدود ۲۰ تا ۲۵ نفر را انتخاب کرد و گفت الباقی هم به ما بپیوندند؛ این شهید والامقام چنین دید بزرگ و تفکر وسیعی را نسبت به اسلام داشت. این انقلاب امروز پیروز شده است و دشمن هم واقعیت دارد، البته ما از دشمن نگرانی نداریم؛ چون می‌دانیم که ایران منافع استکبار را به خطر انداخته اما مهم این است که دشمن را بشناسیم و با آن مقابله کنیم. این‌‌ همان چیزی است که رهبر انقلاب نسبت به آن تذکر می‌دهند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه