English

شهدای ما در هر کوی و برزنی مانند ستارگانی در عالم می درخشند

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه آل‌سعود از مقاومت مردم یمن به ستوه آمده است، گفت: دشمن ستیزی هدف اصلی مکتب انتظار است.

شهدای ما در هر کوی و برزنی مانند ستارگانی در عالم می درخشند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه در یادواره ۲۶شهید روستای دهسرخ با بیان اینکه ولایت یک نعمت ممتاز است، اظهار کرد: اگر نعمت ولایت و هدایت از جانب حق نباشد، در زندگی انسان ارزشی ندارد.

وی با تاکید براینکه همه نعمت ها و فیضی که به ما می رسد از فیض وجودی امام زمان(عج) است، گفت: اگر انسان بخواهد به جایی برسد و همه چیز داشته باشد باید از دست ولی الله اعظم به او برسد.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: قطعا آنچه برای ما و جامعه مقدر است به امضاء امام زمان(عج) می رسد، امروز ما به عنوان منتظران وجود مقدس امام غایب خود، معتقدیم این انتظار پیام هایی را برای ما و جامعه بشری دارد.

وی با اشاره به آثار انتظار، عنوان کرد: انتظار دارای آثار فکری و اجرایی است، فردی که منتظر وجود مقدس حجت خدا است به توحید، اهتزاز در آوردن پرچم لااله الا الله، نبوت، معاد و عدل اعتقاد دارد.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید براینکه امام زمان(عج) مظهر عدل الهی در جهان هستند، ابراز کرد: اعتقاد به وجود مقدس حضرت مهدی(عج) اعتقاد به معاد و عدل است.

تولیت آستان قدس رضوی به ضرورت زمینه سازی برای ظهور تاکید کرد و گفت: هر اقدامی که همچون تیری به قلب دشمنان اصابت می کند موجب رضایت و خوشنودی امام زمان(عج) می شود.

وی تصریح کرد: اقداماتی همچون نهی از بدی ها، پلیدی ها و زشتی ها، امر به خوبی، زدودن باطل و … رضایت قلبی حضرت صاحب الزمان(عج) را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به معنا و مفهوم زیارت، عنوان کرد: زیارت به معنا نزدیک‌شدن زائر به روش، ‌ منش وشخصیت آن امام معصوم است.

وی با بیان اینکه همه چیز تمام شدنی است مگر اینکه وجه الله باشد زیرا سبب ماندگاری خواهد شد، اظهار کرد: اگر انسان بخواهد ماندگار و جاودان بماند، این جاودانگی در گرو وجه الله بودن آن است، به طور مثال فکر و اخلاق ما باقی می ماند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: امام خمینی(ره) چندین سال است که در بین ما نیستند، اما حیات ایشان به جسم نیست بلکه به انقلابی است که از خود به یادگار گذاشتند و امروز در سراسر جهان طرفداران زیادی پیدا کرده است.

وی یادآور شد: امروز مشاهده می کنیم که مردم یمن با شکم های گرسنه و خالی در برابر رژیم آل سعود مقاومت کرده و نام امام خمینی(ره) را به زبان می آوردند، همچنین مردم آفریقا نیز با نام امام راحل ما در برابر استکبار جهانی ایستادگی می کنند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به بیداری اسلامی که در منطقه رخ داده است، تاکید کرد: این بیداری اسلامی به برکت خون شهدا انقلاب اسلامی ایران ایجاد شده است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: امروز دشمنان اسلام و ایران تمام تلاش خود را انجام می دهند تا نام شهید و پیام امام خمینی(ره) ‌را از ذهن ها پاک کنند، شهدای ما در هر کوی وبرزنی مانند ستارگانی در عالم می درخشند و راه را برای بازماندگان نشان می دهند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در تمام وصیت نامه های شهدا وجه های مشترک زیادی وجود دارد، عنوان کرد: تمام شهدا در وصیت نامه های خود تاکید کرده اند که مردم باید بدانند ما برای خدا و به فرمان ولی فقیه زمان و جانشین حضرت ولی عصر(عج) به جنگ رفته ایم، مردم وبازماندگان تداوم بخش راه ما باشند و هیچ‌ گاه ولایت فقیه وارزش های اسلامی را تنها نگذارند.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: در هرکجایی که نام و یاد شهدا هست باید یادآوری شود که همه ما نسبت به شهدا مسئولیت داشته و باید راه آن ها را ادامه دهیم.

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: امروز در درصد زیادی از فیلم های هالیوودی که ساخته می شود تلاش شده تا یاس و ناامیدی را در عالم ایجادکنند در حالی در مکتب انتظار ایستادگی در راه هدف را نشان می دهند.

وی تصریح‌کرد: امروز مشاهده می‌کنیم که بیش از یک سال است که یمنی ها در جنگ با عربستانی ها مقاومت و ایستادگی کرده و آن ها را به ستوه آورده اند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی می تواند پیروزی را به ارمغان بیاورد، ابراز کرد: امروز شاهد به ستوه آمدن اسراییل از مقاومت مردم فلسطین هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه