English

واکنش سفیر ایران در باکو به اظهارات چند نماینده مجلس ملی آذربایجان

سفیر ایران در باکو ضمن ابراز تاسف از اظهارات غیرمتعارف چند تن از نمایندگان مجلس ملی آذربایجان درباره سفر وزیر خارجه ارمنستان به تهران گفت: این قبیل اظهارات به توسعه روابط دو کشور دوست و برادر کمک نمی‌کند.

واکنش سفیر ایران در باکو به اظهارات چند نماینده مجلس ملی آذربایجان

به گزارش خبرگزاری موج، محسن پاک‌آیین سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان در گفت‌وگویی ضمن ابراز تاسف از اظهارات غیرمتعارف روز سه‌شنبه چند تن از نمایندگان مجلس ملی آذربایجان گفت: این قبیل اظهارات به توسعه روابط دو کشور دوست و برادر کمک نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه روابط تهران و باکو در هیچ زمانی به این خوبی نبوده است، افزود: سفر وزیر امور خارجه ارمنستان به تهران در چارچوب تنظیم سیاست جمهوری اسلامی ایران با همسایگان انجام شده و علیه هیچ کشور دیگری نبوده است.

پاک‌آیین اخبار برخی رسانه‌ها در مورد سفر قریب‌الوقوع حسن روحانی به ایروان را گمانه‌زنی رسانه‌ای خواند و گفت: برنامه و تاریخ سفرهای رئیس جمهور ایران در چارچوب مصالح ملی نظام تنظیم شده و در زمان لازم از طریق دفتر ایشان اعلام می‌شود. سفیر ایران با تاکید بر اینکه شرط توسعه مناسبات دو کشور وجود اراده سیاسی در سران کشورهاست گفت: شش بار دیدار روسای جمهور ایران و آذربایجان در سه سال گذشته نماد وجود اراده سیاسی برای گسترش مناسبات است و این تعداد ملاقات بین روسای جمهور و تعداد اسناد امضا شده، در بین همسایگان ایران منحصر به فرد می‌باشد.

پاک‌آیین علت اصلی تحولات مثبت در روابط تهران و باکو را تاکید دولت روحانی بر توسعه روابط با همسایگان و استقرار اعتدال در سیاست خارجی دانست و افزود: در اجرای این سیاست، طرفین در حوزه‌های اقتصادی با تاکید بر فعال سازی در بخش تجارت، ترانزیت، کشاورزی، صنعت، گردشگری و انرژی موفقیت‌های خوبی داشته‌اند و تصمیم دو طرف برای تکمیل کریدور شمال - جنوب نماد این موفقیت است.

وی گفت: تکمیل این کریدور، لغو متقابل ویزا برای تقویت گردشگری و افزایش حجم مبادلات اقتصادی در جهت منافع متقابل بوده و هر دو کشور از فواید این همکاری‌ها برخوردار می‌شوند.

سفیر ایران بر ضرورت توسعه روابط دوجانبه و چندجانبه تاکید کرد و گفت: در آینده نیز شاهد سفر مقامات بلندپایه ایرانی به باکو و به خصوص برگزاری اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و آذربایجان خواهیم بود.

سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان افزود: در آینده روابط ما با آذربایجان به عنوان یک کشور همسایه، دوست و شریک بیش از قبل توسعه خواهد یافت و مقامات رسمی دو کشور خود را موظف به مراقبت از روابط در مقابل بدخواهان می‌دانند. شایان ذکر است روز سه‌شنبه سه تن از نمایندگان مجلس ملی جمهوری آذربایجان در اظهارتی غیر متعارف از سفر وزیر امور خارجه ارمنستان به تهران انتقاد کردند.

علیرغم این اظهارات، مجلس ملی آذربایجان با حمایت اگتای اسداف رئیس این مجلس، چند توافقنامه امضا شده بین این کشور و جمهوری اسلامی ایران را تصویب کرد

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه