English

نقش تعیین کننده ایران و نیجریه در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی

وزیر امور خارجه بر عزم ایران برای تحکیم روابط اقتصادی با نیجریه تاکید کرد و گفت: دو کشور می‌توانند نقش تعیین کننده در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری موج، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه در نشست همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و نیجریه گفت: دو کشور می توانند در مجامع و سازمان های مختلف بین المللی مانند اوپک، جنبش غیرمتعهدها، سازمان کشورهای اسلامی در حال توسعه(D۸) و سازمان همکاری اسلامی همکاری و نقش تاثیر گذار و مهمی داشته باشند.

وی یادآور شد: حضور بخش های مختلف اقتصادی و تجاری در هیات اعزامی ایران به آفریقا نشان دهنده عزم این کشور برای تحکیم روابط اقتصادی کشورهای در این قاره است.

وزیر امور خارجه ایران خطاب به تجار و فعالان اقتصادی نیجریه‌ای اظهار داشت: هر بخشی را که نیاز به همکاری دارید هم اکنون در این نشست حضور دارند که می توانید با آنان گفتگو کنید.

«جفری اونی اما» وزیر امور خارجه نیجریه نیز در این نشست گفت: سال گذشته وقتی از ایران دیدار کردم تحت تاثیر پیشرفت های شگرف ایران در همه زمینه ها آن هم در شرایط تحریم قرار گرفتم.

وی با بیان این که از رفع تحریم های ایران بسیار خرسندیم و از آن استقبال می کنیم، تصریح کرد: نیجریه از گسترش روابط و همکاری ها در همه زمینه های علمی، فناوری، اقتصادی و تجاری حمایت می کند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه شب گذشته به همراه یک هیات سیاسی و اقتصادی در نخستین مرحله از سفر دوره ای خود به غرب آفریقا وارد آبوجا پایتخت نیجریه شد.

وی امروز ضمن دیدار با همتای نیجریه‌ای خود در نشست همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و نیجریه شرکت کرد.

وزیر امور خارجه ایران امروز با روسای جمهوری دیدار و قرار است با رئیس مجلس نیجریه دیدار و گفتگو کند و پس از آن عازم غنا می شود.

ظریف پس از غنا به گینه کوناکری و مالی سفر می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه